نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 اخبار سیاست خارجی - نگاه روزنامه «گاردین» به عکس توییتری رئیس جمهور کشورمان:
روحانی دیپلماسی فوتبالی ایران را کلید زد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران هوادار پروپاقرص فوتبال بود، با این حال عکس روحانی به نوبه ی خود بی سابقه است چراکه یک رئیس جمهور را در خانه و درحالیکه از کار فارغ شده نشان می دهد.

گاردین نوشت: ساعت 11:30 شب است و حسن روحانی در حال استراحت و تماشای بازی فوتبال ایران و نیجریه است.

به گزارش انتخاب ، او لباس تیم ملی ایران را برتن دارد و در حال تماشای بازی فوتبال تیم کشورش از طریق تلویزیون است.

بر روی میز مقابل روحانی یک فنجان چای و یک بشقاب میوه دیده می شود.
 

اخبار,اخبار , حسن روحانی

 

او توییتی در مورد بازی ایران و نیجریه منتشر کرد و نوشت: به بازیکنان‌مان افتخار می‌کنم که توانستند اولین امتیاز را در جام‌جهانی کسب کنند. امیدوارم این اولین امتیاز از چند امتیازی باشد که آنها در این مسابقات به دست خواهند آورد.

این عکس ها همگی جزئی از دیپلماسی فوتبالی ایران است. در وین که مذاکرات هسته ای در آن در حال برگزاری است، گفتگوها دوشنبه شب متوقف شد تا وزیر خارجه ایران بتواند بازی فوتبال ایران و نیجریه را تماشا کند.

تصاویر منتشره محمدجواد ظریف را در کنار دیگر مذاکره کنندگان ارشد ایران که همگی به تلویزیون چشم دوخته اند را نشان می دهد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران هوادار پروپاقرص فوتبال بود، با این حال عکس روحانی به نوبه ی خود بی سابقه است چراکه یک رئیس جمهور را در خانه و درحالیکه از کار فارغ شده نشان می دهد.

یک تحلیلگر مسائل ایران می گوید که عکس روحانی یکی از موثرترین و موفق ترین اقدامات رئیس جمهور ایران بوده است.

روحانی که نخستین سال ریاست جمهوری خود را تجربه می کند به یکی از منتقدان جدی تحجر تبدیل شده است.

وی هفته ی گذشته گفت: برخی از افراد هنوز در عصر حجر زندگی می کنند.

وی پس از آنکه گفت، «نمی توانیم مردم را به زور شلاق به بهشت ببریم» با تندروهای ایران گلاویز شده است.

 اخبار سیاست خارجی - انتخاب



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

سیدهادی خامنه‌ای: عده‌ای با كوبیدن بر طبل تو خالی فتنه در حال نان خوردن هستند

 

اخبار,اخبار سیاسی,سیدهادی خامنه‌ای

 
 اخبار سیاسی - سیدهادی خامنه‌ای: عده‌ای با كوبیدن بر طبل تو خالی فتنه در حال نان خوردن هستند

 رئیس مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه باید در جامعه همدلی و همبستگی عمیق بوجود آوریم، تاکید کرد: عده‌ای با کوبیدن بر طبل توخالی فتنه و فتنه‌گری و تکرار این شعار در حال نان خوردن هستند و در واقع در حال فتنه‌گری واقعی‌اند.

حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای در دیدار با شورای جوانان احزاب اصلاح‌طلب که عصر روز گذشته در پژوهشکده تاریخ اسلام صورت گرفت، با اشاره به رشد گروه‌های افراطی و تروریستی در منطقه و جریان داعش در عراق گفت: بسیاری از دلسوزان جامعه معتقد هستند که باید وحدت و اتحاد را در جامعه تحکیم بخشید و راه برخورد با این فتنه‌گری‌ها وحدت است اما این توصیه کردن‌ها کافی نیست و برای ایجاد عملی وحدت باید راهکارهای عملی هم داد.

وی با بیان اینکه باید در جامعه همدلی و همبستگی عمیق بوجود آوریم، اظهار داشت: عده‌ای با کوبیدن بر طبل توخالی فتنه و فتنه‌گری و تکرار این شعار در حال نان خوردن هستند و در واقع در حال فتنه‌گری واقعی‌اند. ما باید به هر شکل به دنبال ایجاد همبستگی باشیم ولو اینکه در این همبستگی ممکن است بخشی از منافع و نظرات شخصی‌مان را کنار بگذاریم و این کنار گذاشتن به معنای عدول از ارزش‌ها و اعتقادات نیست.

این نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه ما باید مسائلی که موجب ایجاد مشکلات و بن‌بست‌هایی در کشور شده را حل کنیم، تصریح کرد: یکی از این مشکلات، مسئله حصر برخی از فعالان سیاسی است که باید رفع حصر صورت بگیرد و زندانیان سیاسی نیز به حقوقشان برسند و مشکلات آنها حل شود. خامنه‌ای با بیان اینکه راه‌حل نهایی در رفع مشکلات اقتصادی هم ایجاد همبستگی در جامعه است، به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: خوشبختانه چون در مذاکرات افراد کارآمدی حضور دارند، شاهد تاثیرگذاری و روبه جلو بودن مذاکرات هسته‌ای هستیم اما یکی از شرایط قوی بودن و موفقیت یک عقبه کارا و قوی است و آن عقبه هم رفع مشکلات داخلی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به جوانان ابراز داشت: شما جوانان باید بدون احساسات و دوری از هیجانات و با تفکر و دانش و تامل و گفتگو کارها را به جلو ببرید و مانع از بوجود آوردن پیش ‌فرض‌های غلط شوید. رئیس مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه آیا اخباری مبنی بر اینک شما مسئولیت کمیته‌ای در مجمع روحانیون را برای انتخاب افرادی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را برعهده گرفته‌اید، صحت دارد؟ بیان کرد: این خبر به هیچ‌وجه صحت ندارد چرا که من عضو مجمع روحانیون نیستم و فقط در یک مدت کوتاه و آن‌هم در زمانی که آقای کروبی، دبیرکلی آن را برعهده داشت در جلسات آنها حضور پیدا می‌‌کردم.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای خطاب به حضار گفت: من اعتقادی به تقسیم‌بندی افراد به جوانان و غیرجوانان نیستم چرا که واحدهای جوانان نیز بخشی از مجموعه تشکیلات هستند که در کنار سایر مجموعه های دیگر کار را جلو می‌برند. این نماینده ادوار مجلس بهترین واحد و تشکلاتی را که جوانان در آن فعالیت داشتند را دفتر تحکیم وحدت دانست و یادآور شد: در دفتر تحکیم وحدت بسیاری از جوانان فعال بودند و تا زمانی که امکان و اجازه فعالیت داشتند آنها هم در جامعه و هم در هر انتخاباتی تاثیرگذار بودند و رای قابل توجهی می‌آوردند و از بهترین تشکیلاتی بودند که از پایین به بالا شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه باید جوانان فعال‌تر باشند، ابراز داشت: یکی از راه‌های دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن فعال شدن در حوزه‌های نرم‌افزاری،‌ فکری و اندیشه است که شما می‌توانید با انتقال اندیشه‌ها و حرف‌های خود دیگران را به خود متوجه کنید و پس از مدتی تبدیل به اتاق فکر شوید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید براینکه زمانی که نخبگی و توانمندی در جوانان قوت گیرد هر دولتی مجبور به رجوع به جوانان می‌شود، عنوان کرد: اینکه مورد توجه قرار بگیرد و مسئولیتی را برعهده بگیرد نباید از بالا به پایین باشد که مثال این مدعی و روش اقدامی بود که در دولت قبل شکل گرفت که جوانی غیرتوانمند و ناکارآمد را مدیر یکی از صنایع خودرویی کردند و آن مسائل را پیش آورد.

رئیس مجمع نیروهای خط امام با اشاره به وضعیت مطبوعات در شرایط امروز کشور تصریح کرد: من زمانی یادم می‌آید در دولت اصلاحات وقتی یک فرد به کیوسک‌های روزنامه‌فروشی می‌آمد 6 یا 7 روزنامه می‌خرید اما حالا یک روزنامه هم به زور خریده می‌شود. در آن زمان نرم تیراژ یک روزنامه بیش از 200 هزار نسخه در روز بود اما حالا در بهترین حالت تیراژ یک روزنامه 10 هزار نسخه است که یکی از دلایل این کاهش تیراژ افزایش کنترل و سانسور و البته خودسانسوری است که توسط رسانه‌های ما اعمال می‌شود البته رشد رسانه‌های دیجیتالی هم در این رابطه موثر بوده است.

سیدهادی خامنه‌ای با بیان اینکه شما می‌توانید در مناسبت‌های مختلف بیانیه صادر کنید، یادآور شد: صدور این بیانیه‌ها لزوما مناسبت‌های مذهبی نیستند بلکه مثلا می‌توان در روز حقوق بشر هم بیانیه داده و شرایط حقوق بشری کشور را مورد بررسی قرار بدهید. وی با بیان اینکه فعالیت‌های حزبی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به معنای و اقعی در جامعه شکل نگرفته است، خاطر نشان کرد: شاید یکی دلیل جدی نگرفتن احزاب توسط خودشان است و این موجب شده اگر حزبی هم فعال بوده چون خود را بی‌رقیب می‌دیده اندکی روحیه انحصارگرایی در ‌آنها بروز کند.

اخبار سیاسی - بهار نیوز



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 949
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

ماه تولد فال روزانه - چهارشنبه 28 خرداد1393
بز

فال روز متولدین فروردین: انعطاف پذیر بودن به شما کمک می‌کند تا امروز از پس مشکلات به خوبی برآیید، اما در واقع هر چه از روز می‌گذرد می‌بینید این کار برایتان سخت‌تر و سختتر می‌شود. ممکن است در یک موقعیت یک روش راه چاره باشد اما همان روش در موقعیت دیگری به کار نیاید. اگر اوضاع آن طور که دوست داشتید پیش نرفت، نگران نشوید. صبر کنید تا زمان شما را در حل این مشکل راهنمایی کند.

گاو

فال روز متولدین اردیبهشت: ممکن است امروز برای لحظاتی زندگی به نظرتان شیرین و دوست داشتنی بیاید، ‌با وجود اینکه مسائل و مشکلات زیادی دارید اما دوست ندارید که روزتان را برای فکر کردن به آنها هدر بدهید. باید کاری کنید تا جریان کارهایتان را کند و آرام کند اما احتمالا اتفاقی می‌افتد که نمی‌توانید به هدف تان برسید. زمانی که نمی‌دانید چکار باید بکنید بشدت گیج و دستپاچه می‌شوید. اما بتوانید اگر مسیر خود را در روزهای آینده تغییر دهید استرس و فشار روحی را کاهش می‌دهید. پس لازم نیست همین الان تصمیم مهمی‌بگیرید.

ارديبهشت
دوقلوها

فال روز متولدین خرداد: به جای اینکه مشکلات را خط بزنید، به هر اتفاق به عنوان هشداری نگاه کنید که به شما یادآوری می‌کند که باید جریان زندگی خود را آرام کنید و به راه درست برگردید. مسائل ساده‌ای مانند تاخیر داشتن در قرار ملاقات یا فراموش کردن تعهد و قول‌هایتان نشانه‌هایی از مشکلات اساسی تر هستند. انرژی خود را سر احساسات منفی هدر ندهید؛ بهتر است که به وظایف خود فکر کنید و بدنبال زندگی آرام تری باشید.

خرداد
خرچنگ

فال روز متولدین تير: امروز اتفاق غیر منتظره‌ای برایتان می‌افتد و شما نمی‌توانید دلیل موجهی برای آن پیدا کنید. تصورات وخیالات تازه ای از ضمیر ناخودآگاهتان سر بيرون می‌آورند و بهتر است به جای نادیده گرفتن شان به آنها توجه کنید. به رویاهاتان اجازه پرواز دهید و ببینید شما را به کجا می‌برند. شاید مقصد نهایی شان را ندانید، اما حداقل می‌توانید احساسات خفته خود را بیدار کرده و بهتر آنها را بشناسید.

تير
شير

فال روز متولدین مرداد: مهم نیست که شما چقدر مصمم هستید تا به اهداف تان برسید،‌ مسئله این است که امروز اتفاق غیر منتظره ای می‌افتد که شک می‌کنید که آیا دارید راه درستی می‌روید یا نه! ممکن است آنقدر توانایی داشته باشید که همه موانعی را که سر راه شما قرار گرفته اند از میان بردارید، اما ممکن است این نیات دیگران باشد که مانع اصلی شما باشند. سر و کار داشتن با مردمی‌که عصبی هستند بسیار سخت است اما شما به خوبی از عهده این کار بر می‌آیید. شاید امروز زیاد احساس خوبی نداشته باشید، اما در واقع امروز روزی است که براحتی می‌توانید مسیر آینده خود را پیدا کنید.

مرداد

فال روز متولدین شهريور: بهتر است امروز دست از سرزنش کردن خودتان بردارید. شما معمولا دوست ندارید به کاری بپردازید که می‌دانید نتیجه خوبی ندارد. در این فکر نیز نیستید که كارهای كوچكی انجام دهید و نتیجه بزرگی بگیرید؛ لازم نیست واقعیت دقیقا آن چیزی باشد که شما تصور می‌کنید.

شهريور

ترازو

فال روز متولدین مهر: بادی از تغییرات بر فراز آسمان زندگی‌تان در حال وزیدن است، اما برای شما سخت است که دست به کار شوید چرا که هنوز آمادگی این کار را در خود نمی‌بینید. بازگشت عطارد به سیاره شما نشان دهنده این است که باید هدف خود را در زندگی مشخص کنید. درباره سفری که در آینده خواهید داشت بیندیشید، اما تا زمانیکه تصمیم درستی نگرفته اید راه نیفتید. به همه راه ها فکر کنید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

مهر
عقرب

فال روز متولدین آبان: بازگشت ماه به نشان شما امروز باعث می‌شود تا بتوانید در رابطه تان با دوست نزدیک تان تجدید نظر کنید. زمانیکه شما مجبورید تا به مسائل حیاتی واکنش نشان دهید دوست ندارید که حتی درباره آنها بیندیشید. درخواست کمک نشانه خوبی است؛ اما شما دوست دارید خودتان به تنهایی و یک تنه از پس مشکلات برآیید. کمی‌تامل کنید تا فرصت‌هایی که در راهند برسند و آن وقت براحتی می‌توانید از میان آنها بهترین شان را انتخاب کنید.

آبان

کماندار

فال روز متولدین آذر: به نظر می‌رسد امروز دیگران معنی حرف‌هایی که می‌زنند متوجه نشوند و یا حتی حرف‌های بی معنی بزنند. اما شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و از میان حرف‌هایشان به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید و براساس آن اطلاعات تصمیم گیری کنید. ممکن است وسوسه شوید در کارهایشان دخالت کنید و به این ترتیب می‌توانید بر اوضاع مسلط شوید. این کار شما یاس و ناامیدی تان را از بین می‌برد. اما بهتر است صبر کنید و اجازه دهید اوضاع خود به خود درست شود و شما دخالت نکنید.

آذر
بز

فال روز متولدین دی: اغلب مسائل جزیی می‌توانند یک موقعیت بزرگ را تحت تاثیر قرار دهند. بخاطر همین، مطمئن شوید که براحتی از هر مسئله ای نگذرید. حتی اگر وسوسه شدید که از موضوعی صرف نظر کنید، به این فکر کنید که شاید این غفلت شما باعث بوجود آمدن مشکلات بزرگی شوند. مشارکت و همکاری با دیگران خیلی خوب است،‌ اما اول مطمئن شوید که بر همه جوانب کار مسلط هستید.

دي
آبگير

فال روز متولدین بهمن: تنها زمانی كه فكر می‌كنيد زمان بازی نزدیک است، نباید از کارتان دست کشیده و عقب نشینی کنید. شما مجبورید به برنامه‌هایی که از قبل برای خود طرح ریزی کرده بودید بپردازید و حتی ممكن است اين كار در تعطیلات آخر هفته نیز شما را به خود مشغول کند. اما اگر کمی‌تفریح و گردش تان به تعویق افتاد نگران نباشید. پرداختن به وظایف و مسئولیت‌هایی که دارید باعث می‌شوند بعد از اتمام کار احساس آرامش و اعتماد به نفس کنید.

بهمن

دو ماهي که خلاف جهت هم شناميکنند

فال روز متولدین اسفند: شما دعا می‌کنید تعطیلات زودتر برسند، اما متاسفانه برای تحقق این آرزو کاری از دست شما برنمی‌آید. اگر درگیر مسائل خانوادگی شده اید، فکر نکنید که می‌توانید با پرداختن به مسائل دیگر و کارهای غیر ضروری از زیر این وظایف در بروید. خوشبختانه، شما قادرید که از عهده این درگیری‌های عاطفی برآمده و با دوستان تان به تفریح بپردازید.

اسفند


:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

عناوین روزنامه های امروز چهارشنبه 28 خرداد  1393

تیتر روزنامه  
- ويليام هيگ در مجلس عوام اعلام کرد:بازگشايي سفارت‌ انگليس در تهران
- حدادعادل:احمدي‌نژاد هزينه‌هاي بسيار بالايي را به نظام و کشور تحميل کرد
- مردم به مسوولان قواي اجرايي و قضاييه دسترسي ندارند
- مجيد انصاري: برخي افراد حتي در مجلس با بي‌ادبي سخن مي‌گويند

تیتر روزنامه

 
- ديپلمات‌ها مي‌گويند كه به آستانه‌‍ نگارش توافق جامع رسيده‌اند پايتخت‌ها؛ در انتظار «توافق خوب» وين
- رييس‌جمهور به دو عضو كابينه دستور داد بررسي حضور زنان در استاديوم‌ها
- فعلا حضورم را در نماز جمعه مناسب نمي‌بينم
- «اعتماد» تغييرات كميسيون هاي مجلس را بررسي كرد نزديكي به دولت با راي ناپلئوني

تیتر روزنامه

 
- یکی نهایت خشونت در بازی با مگس
- علی عسگری در مراسم معارفه رئیس جدید واحد اردبیل: دانشگاه آزاد اسلامی افراطی‌گری را نمی‌پذیرد
- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان خبر داد روحانی پیگیر ورود زنان به ورزشگاه‌ها
-محمد‌علی اسفنانی د‌ر گفت‌وگو با فرهیختگان: تند‌روها د‌ر مجلس د‌هم جایی نخواهند‌ د‌اشت

تیتر روزنامه

 
- وزارت بهداشت هشدار داد پنج ميليون ايراني درگير آسيب‌هاي موادمخدر/خطر مخدرها در فرزندان خانواده‌هاي تك والد
- هشدار نسبت به اتمام ظرفيت بهشت زهرا(س) تا سال 95
- دستيابي سازمان‌هاي امنيتي به اطلاعات مهم و محرمانه گروهك تروريستي داعش
-  قائم مقام وزير خارجه ايران عازم عربستان شد

تیتر روزنامه

 
- ابراز خوش بيني طرف هاي مذاکره کننده در نشست وين 5؛ مذاکرات در شيب توافق
- زنگنه در صحن مجلس: از توليد داخلي حمايت مي‌کنم اما با رانت خواري مخالفم
- طيب‌نيا: رقم واقعي معوقات بانک‌ها 150هزار ميليارد تومان است
- معاون اول رييس جمهور: ايران براي کمک به دولت عراق آماده است

تیتر روزنامه

 
-  دور پنجم مذاكرات ايران و 1+5 آخرين چانه زني ها براي نگارش متن توافق جامع
-  راهكارهاي وزارت نيرو براي تأمين آب كلانشهرها و مديريت مصرف
-  زنگنه: وزارت نفت از توليد داخلي تجهيزات حمايت مي‌كند
-  شاخه نظامي فتح مسئوليت ربودن 3 اسرائيلي را بر عهده گرفت

تیتر روزنامه

 
-  نظام بانكي به توافقات نرخ سود سپرده ها پايبند باشد
-  انتقاد شديد نظام پزشكي از صداوسيما
-  با صدور حكمي از سوي رهبر معظم انقلاب؛ اعضاي جديد شوراي راهبردي روابط خارجي منصوب شدند
-  از سوي مدير عامل سابق بورس تهران؛ عوامل پنج گانه افت بورس تشريـح شـد

تیتر روزنامه

 
- بسیج گسترده مردم عراق علیه تروریست‌های داعش
- متحدان عربی و غربی داعش با کدام هدف، عراق را به آتش کشیده‌اند؟ جنایات داعش و حامیان فراموشکار
- معاون فناوری رئیس‌جمهور: با کمک رسانه ملی، شرکت‌های دانش‌بنیان گسترش می‌یابد
- ضریب ‌هوشی 120 شرط جهش تحصیلی

تیتر روزنامه

 
- رهبر انقلاب اعضاي جديد شوراي راهبردي روابط خارجي را منصوب كردند
- با مصوبه شوراي شهرتهران؛ شركت‌هاي خصوصي تاكسيراني در ازاي تعرفه مكلف به ارائه خدمات شدند
- عضو شوراي شهر هشدار داد: اتمام ظرفيت بهشت زهرا(س) تا سال 95
- ويليام هيگ: شرايط براي بازگشايي سفارت در تهران مهيا است

تیتر روزنامه

 
- تحلیل کارشناسان از عقبگرد بورس؛  فشار از بیرون  تحمیل می‌شود
- آمریکایی‌ها به متن بپردازند

تیتر روزنامه

 
- ۱۵۰ هزار ميليارد تومان رقم واقعي معوقات بانکي
- نماينده روسيه: نگارش متن توافق تقريبا شروع شده است
- ارزيابي کارشناسان فوتبال از «کاتاناچيوي ايراني»
- پشت پرده مرگ برخي بيماران در مراکز درماني

تیتر روزنامه

 
- نسل دوم مشوق‌ها برای «سرمایه‌گذاران خارجی» طراحی شد سه محرک جذب سرمایه
- نرخ سود عقود مبادله‌ای 22درصد شد موتور وام خرد به کار می‌افتد
- خبرنگار اعزامی «دنیای اقتصاد» از وین گزارش می‌دهد نگارش 1/5 صفحه از توافق نهایی
- دوراهی دلار در تابستان

تیتر روزنامه

 
- چرا واشنگتن براي مشاركت با تهران در مقابله با داعش تلاش مي‌كند فريب آمريكايي
- اصلاحات پدرخوانده كارگزاران است يا كارگزاران پدرخوانده اصلاحات
- بهشت زهرا از ابتدای سال ۹۵ ظرفیت ندارد آخرين نفس‌هاي يك تكه خاك
- سيد‌حسن نصرالله در تشريح تحولات منطقه و عراق اعلام كرد آمادگي حزب‌الله براي نبرد با داعش

تیتر روزنامه

 
- مجوز مجلس به وزارت صنعت براي انعقاد قرارداد با بازرسان نظارت بر بازار
- ايجاد 718 هزار اشتغال خالص در سال 92
- سوداگري در بازار ارز و سکه؛ پيامد کاهش نرخ سود بانکي
- اعضاي جديد شوراي راهبردي روابط خارجي منصوب شدند

تیتر روزنامه  
- موصل زير پاي تروريست‌هاي آمريكا و عربستان
- داعش بزرگترين تهديد امنيت ملي آمريکا از زمان 11 سپتامبر است
- ايران و 1+ 5 در رسيدن به توافق جدي هستند
- سينما در تبليغ و ترويج حجاب ضعيف عمل كرده است
تیتر روزنامه

 
- سیدحسن نصرالله: در سوریه مداخله نمی‌کردیم داعش الان در بیروت بود
- پایان امید تشکل های کارگری برای دریافت بسته حمایت غذایی دولت به کارگران سبد نمی‌دهد!
- متقاضیان خانه در حال افزایش طرح‌های مسکن چه شد؟
- تأکید نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بر باقی ماندن تحریم‌ها علیه ایران شرمن: کنگره رهبر ماست

تیتر روزنامه

 
- بسیاری از رانندگان از این شیوه استقبال می‌کنند؛ دستفروشی بنزین در پایتخت!
- تا 2 سال دیگر اتفاق می‌افتد؛ اتمام ظرفیت بهشت زهرا(س)
- 150 هزار میلیارد تومان رقم واقعی معوقات بانکها
- رئیس جمهور دستور داد؛ بررسی حضور بانوان در مسابقات والیبال

تیتر روزنامه

 
-  با عملیات گسترده ارتش و نیروهای مردمی صورت گرفت آزادسازی و پاکسازی منطقه به منطقه در عراق
- وزارت نیرو: قطع آب مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار گرفت
-  لندن: 400 انگلیسی در سوریه علیه دولت می‌جنگند
- سیدحسن نصرالله: با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای مقدسات ما در امان است



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی



:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

تنها باران است که گاهی در اوج تنهایی من در آن لحظه که هیچ کس نیست ،

با من از تو می گوید …
ولی درد من این است که دیریست باران نمی بارد !
با هم که قدم می زنیم
حسودی اش می شود آفتاب
نه که هیچگاه
قدم نزده است با ماه !
.
.
.
دستم را بگیر
دارم به یادت
می افتم !
.
.
.
دیشب قصه ات را برای کسی میگفتم ، باز عاشقت شدم …
.
.
.
نگاه تــــــو..
مــرا عاشق تر از پیـــــش می کند..
چه معجــــــــونی می شود..
زندگــــــی..
با لمس دستانِ تـــــــو..
با حسِ عشــــــــــــــــــقِ تـــــــو..
.
.
.
تنها باران است که گاهی در اوج تنهایی من در آن لحظه که هیچ کس نیست ،
با من از تو می گوید …
ولی درد من این است که دیریست باران نمی بارد !
.
.
.
پله ها را بالا رفتم
پایین آمدم ،
عطرت یک جا
بَند نمی شود !
.
.
.
عشق بی نظیر من بی تو زنده میتوان ماند،
اما زندگی نمیتوان کرد . . .
.
.
.

همـہ چیـزش פֿـآصــہ
لبخنـבش
تیپش
رفـتارش
اפֿــلاقـش
اפــساسـاتـش
בوسـت בاشتـنش؛
مـפֿـاطب نبوבہ ڪـہ פֿـآصـ باشـہ
פֿـاص بوבه ڪـہ مـפֿـاطب شـבه
.
.
.
ببین گوش کن :
فرقی نمیکنه من و تو متولد کدوم برج سالیم ،
مهم اینه که اگه تو نباشی من همیشه برج زهرمارم . . .
.
.
.
کنارم که هستی
زمان هم مثل من دستپاچه میشود
عقربه ها دوتا یکی میپرند
اما همین که میروی
تاوان دستپاچگی های ساعت را هم من باید بدهم
جانم را میگیرند ثانیه های
بی تو…
.
.
.
هزار تابلوی مونالیزا
به روی لب
و هزاران موزه هنر
درون چشمت داری . . .
.
.
.
ﺑﺨﺪﺍ !
ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻧﻮﺷﺖ …
ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﮔﺮﻡِ ﻧﻔﺲ ﺑﺎﺷﺪ …
ﺑِﻜﺮ ﺑﻜﺮ ﺍﺯ ﺳﻴﻨﻪ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﻭ …
ﻧﺠﻮﺍ ﺷﻮﺩ ﻛﻨﺎﺭِ ﮔﻮﺷﻲ ﻛﻪ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﻧﺰﺩیک ﺍﺳﺖ،
ﻣﻴﺘﻮﺍنی ﻻﻟﻪ ﺍﺵ ﺭﺍ لمس کنی با لبانت . . .
.
.
.
شعر قافیه نمی خواهد
سطر به سطر آغوشم را ردیف کرده ام ،
تو فقط بیا . . .
.
.
.
می آیی قایم باشک بازی کنیم ؟
من چشم بر زیبایی تو بگذارم و تو آرام در آغوشم پنهان شو . . .
.


.
.
در مسابقه زندگی گل زدن مهم نیست ، گل شدن مهم است !
تقدیم به سرور گل ها …
.
.
.
ﮔﺎﻫـــــﯽ ﭼﻘﺪﺭ ﺩﻟـــــﻢ ﻫﻮﺱ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ …
ﺍﺯ ﻫﻤـــــﺎﻥ ﺷﯿﻄﻨﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮎ ﺣــــــﺮﻑ ﺗﻮ ﭘﺸــﺖ ﺑﻨﺪ ﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ که ﻣﯿﮕﻮﯾــــﯽ :
ﻣﮕﻪ ﺩﺳﺘـــــﻢ ﺑﻬــــﺖ ﻧﺮﺳـــــﻪ . . .
.
.
.
.
گرما یعنی نفس های تو ، دست های تو ،
آغوش تو . . . !
من به خورشید ایمان ندارم !
.
.
.
هر پنجره ای زیباست اگر “تو” میان قاب آن طلوع کنی …
.
.
.
قفس
یعنی دهان من
وقتی زبانم
روی اسم تو قفل می شود . . .
.
.
.
قلب و روحمان را ارزان نفروشیم ،
در فروشگاه هستی روی قلب انسان نوشته اند :
قیمت = خدا
.
.
.
از پیراهن نه !!!
از خون و اکسیژن به من نزدیک تر باش …
.
.
.
.
ما عاشق نیستیم،
ما عاشق ِ ماجراهای ساده ی عاشقانه ایم…
.
.
.
بعد از آن ھمه سرگردانی روی وجب به وجب خاک ،
بعد از آن ھمه جستجو روی نقشه ھای جھان دانستم ،
دستان توست ، وطنِ من !
.
.
.
مـیــدونــیــن دِلــَــم چـــی مـــیـــخـــواد!
خــُــــدا بــــیــــاد بــِــهــِـم بــِــگــــه:
دیـــــوونــَــم کـــَـردی بـــیــــا ایــنـــَـم هـــَـمــونــی کـــه مـــیــخــــواســــتـــــی…
.
.
.
و چه زیبا گفت فروغ :
تنها صداست که میماند . . .
و امان از صدای ” تو ” که ابدی شد در گوش من !
.
.
.
دیگر نه باز با باز است ، نه کبوتر با کبوتر !
این روزها زاغ هم برای مرغ عشق لاف عاشقی می زند …
.
.
.
زمین به آسمان بیاید
آسمان به زمین
حواسم نه پرت شیطنت های ستاره ها می شود
نه دلربایی گنجشگکان باغ
محو چشم های توام هنوز . . .
.
.
.
تمام سربازانم سفید پوشیده‌اند و منتظر حرکت تو هستند ،
گام بردار در صفحه شطرنجی دلم ؛
میتوانم تمامش کنم با یک حرکت ،
حیف اما شاه این بازی از چشمان سیاه تو فرمان می‌پذیرد
نه از انگشتان بی رمق من . . .
.
.
.
من قصه با تو بودن را تا ابد اینگونه آغاز میکنم ، یکی بود …
هنوزم هست !
.
.
.
ورق ورق کن “خاطرات” خاک گرفته را …
شاید غبارش “احساست” را به سرفه بیندازد
.
.
.
رویاهایی هست که شاید هرگز تعبیر نشوند
اما همیشه شیرین اند
مثل رویای داشتن تـــــــو …
.
.
.
آواز عاشقانه ی ما ، در گلو شکست
حق با سکوت بود ، صدا در گلو شکست
آن روزهای خوب که دیدم ، خواب بود
خوابم پرید و خاطره ها در گلو شکست
(قیصر امین پور)
.
.
.
بعد از باران نگاهم آفتابی شو…!
رنگین کمان بودنت را دوست دارم…!
.
.
.
پیام عاشقانه
چه حس قشنگیه وقتی میشی مَحرمِ دل یکی…
یکی که بهش اعتماد داری …
بهت اعتماد داره …
از دلتنگی هاش برات میگه …
از دلتنگی هات براش میگی …
آروم میشه …
آروم میشی …
حسی که هیچ وقت به تنفر تبدیل نمیشه …
این حس مثل قطره های باران پاکه…
.
.
.
.
مــَن عـاشقت هــَستـَم …
و تـا انتــَهاے ایـن دنیـاے پـُـر از تـُهـے
هـیچ کـارے بـه جـُـز دوسـت داشـتـَنـَت نـَـدارم
هـیچ دلـیلے بــَرای تـَنـها گـُذاشـتـَنت نــَدارم
هـیچ بــَهانه اے بــَراے از یـاد بـُردنــَت حـَتـے بــَراے لـَحـظه اے نــَدارم…
.
.
.
ﺩﺧﺘــــــــــﺮ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ
ﻫﺰﺍﺭ ﺑﺎﺭﻡ ﮐﻪ ﺑﮕﻪ :
ﺩﻭﺳﺘـــــــــــــــــــــﺖ ﺩﺍﺭﻡ !
ﺑـﺎﺯﻡ ﻣﯿﭙﺮﺳﯽ :
ﺩﻭﺳـــــــــــــــﻢ ﺩﺍﺭﯼ ؟
ﻭ ﺗﻪ ﺩﻟﺖ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﯿﻠﺮﺯﻩ !
ﺩﺧﺘــــــــــﺮ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﯽ
ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭﻡ ﮐﻪ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﺎﺷﯽ ، ﻧﮕﺮﺍﻥ ﺯﯾﺒﺎﺗﺮ ﻫﺎﯾﯽ ﻣﯿﺸﯽ ﮐﻪ ﻋﺎﺷﻘﺶ ﻣﯿﺸﻦ !
ﻫــﺮ ﻭﻗﺖ ﮐــﻪ ﺻﺪﺍﺕ ﻣﯿﮑﻨﻪ :
ﺧﻮﺷـــــــــﮕﻞﻡ
ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻣﯿﺸﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭼﺸﻤﺎﺵ ﺯﯾﺒﺎﯾــﯽ !
ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺕ ﻧﯿﺴﺖ
ﺩﺧﺘــــــــــﺮ ﮐــﻪ ﺑـﺎﺷــﯽ
ﻫﻤـــﻪ ﯼ ﺩﯾﻮﺍﻧــــــــﮕﯽ ﻫــﺎﯼ ﻋﺎﻟــﻢ ﺭﻭ ﺑـــــــــﻠﺪﯼ . . .



:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

قریب یکسال از انتخاب وبر مسند نشتن اعضای شورای شهر گذشت.انتخابی که به زعم رای دهندگان بهترینها بود که هست ومنتخبین هم لاجرم  برترینها ،نزدیک شش ماه وحتی بیشتر که شهر بدون شهردار بود و به وسیله سرپرست  اداره میشد که کاش به همان ترتیب  ادامه داشت ، اما شورا ی تلاشگر(ساعی) دست از تکاپو وجستجو برنداشت وشورای محترم شهر بدنبال کیس مناسب  ولایق شهردار شدن می گشت.حالا هم دوسه ماهی است که علی الظاهر شهردار محترمی بر صندلی شهرداری جلوس فرمودند وبه رتق وفتق،درآیی ودوزایی  وتمشیت امور شهر مشغولند.خوب تا اینجا ی کارکه بخیر وخوشی انجام شده است .همچنان شهر ارام است.اما نکته قابل تامل اینجاست که گره کور کندی وحرکت لاک پشتی پروژه های شهری کجاست؟ آیازمان استفاد از تخصص،تعهد،تجربه و..... بزرگواران شورای فرا نرسیده است؟آیا زمان تحرک وپویایی در اجرای سریع وبدون معطلی اجرای طرحهای مبلمان شهری وتوسعه منطقه ای نشده است؟طرحهای زیبا سازی وبهسازی شهر  حتی در بناگوش شهرداری  رها شده است . ایا زمان اغاز  عزم ملی ومدیریت جهادی  در شهرداری فرا نرسیده است؟ایا زمانی خواهد آمد که حداقل همان ورودی شهرداری سر وسامان بگیرد؟آیا طوری خواهد شد که میلانی بعد از یکسال از اسفالت شکافی مجددا اسفالت شود(قائم 7 در نوقاب)؟آیا زمانی فرا میرسد که یک واحد زیبا سازی در َشهرداری گناباد فعال باشد وبا هزینه های ناچیز ویک ذره سلیقه زشتیها وشلوغی های سطح شهر را سر وسامان دهد؟ایا خواهد شد که نه مثل مهندس بنایی نهضت نوسازی معابر وخیابانها  بلکه یک واحد لکه گیری فعال واماده بکار در شهرداری وجود داشته باشد؟این چه روندی است که گرفتن یک پلاک جدیداز شهرداری حدود یکسال طول بکشد؟مردم شرایط را می دانند وانتظار شق القمر ومعجزه هم ندارند .اما موارد زیادی است که پیمانکاران به حال خود رها شده اند  وهیچ نظارت وپیگیری  انجام نمی شود. موارد در این باب الی ماشالله وجود دارد  وقصد بیان یکایک انها را ندارم  اگر خدا خواست در مجال بعدی  به آنها خواهم پرداخت .اما وظیفه دارم بخاطر عهدی که با مردم بسته ام وعلاقه ای که به شهر ودیارم دارم وتعهد اخلاقی که با 3666رائیم بسته ام  این موارد را   گوشزد کنم؟!این مسائل  نه بخاطر حب و بغض وخدای نکرده قصد وغرض بلکه از باب یاد اوری است وسخن اینست که به  خواست مردم احترام بگذاریم وبه عهدی که بسته ایم عمل کنیم.ورسیدگی به مشکلات مردم باید سرلوحه امور شورای شهر باشد.به تعبیری دیگر در کنارامورات خودمان کمی هم به فکر مردم باشیم بد نخواهد بود؟!  یا حکیم



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


* فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری از شام دیشب

 و فردا شب خانواده ات بهتر باشه؛



* فقر اینه که ماجرای عروس فخری خانوم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو

از حفظ باشی اما از تاریخ کشورت هیچی ندونی؛

 



* فقر اینه که از دایی و کوروش و سیاوش و مولوی و رودکی و خیام چیزی

جز اسم ندونی اما ماجراهای آنجلینا جولی و براد پیت

 و سیر تحولی بریتنی اسپرز رو پیگیری کنی؛

 



* فقر اینه که وقتی با زنت می ری بیرون مدام بهش گوشزد کنی که

 موها و گردنشو بپوشونه، وقتی تنها میری بیرون جلو پای زن یکی

دیگه ترمز بزنی و بهش بگی خوششششگلهههه؛



* فقر اینه که ۶ بار مکه رفته باشی و گرسنگی و درموندگی همسایه بغلیت رو ندونی


* فقر اینه که کلی پول بدی و یک عینک دیور تقلبی بخری اما

فلان کتاب معروف رو نمی خری یا فایل پی دی اف ش رو مجانی گیر بیاری؛



* فقر اینه که حاجی بازاری باشی و پولت از پارو بالا بره اما کفشهات

واکس نداشته باشه و بوی عرق زیر بغلت حجره ات رو برداشته باشه؛

 

* فقر اینه که توی خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابونهای اروپا تعریف کنی؛



* فقر اینه که ماشین 100 میلیون تومانی سوار بشی و قوانین رانندگی رو رعایت نکنی؛



* فقر اینه که همه جا شعار بدی که دموکراسی می خوای،تو خونه بچه ات

 جرات نکنه از ترست بهت بگه که بر حسب اتفاق قاب عکس مورد علاقه ات رو شکسته؛



* فقر اینه که وقتی ازت بپرسن سرگرمی های تو چی هستند   بعد از یک مکث طولانی بگی موزیک و تلویزیون؛



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: برچسب‌ها: اینم نظریست؟! ,
:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

نگاه ها همه بر روی پرده سینما بود

 اکران فیلم شروع شد،

 شروع فیلم سقف یک اتاق 

 دو دقیقه بعد همچنان سقف اتاق

 سه, چهار, پنج, ...,هشت دقیقه اول فیلم فقط سقف اتاق! 

 صدای همه در آمد

 اغلب حاضران سینما را ترک کردند, 

 ناگهان دوربین حرکت کرد و آمد پایین 

 و به جانباز قطع نخاع خوابیده روی تخت رسید. 

 زیرنویس: 

 این تنها ۸ دقیقه از زندگی این جانباز بود و شما طاقت نداشتید...

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد

در مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی مهندس مزروعی طی حکمی از سوی وزیرجهادکشاورزی به عنوان رئیس جهادکشاورزی خراسان رضوی منصوب و از زحمات دکتر طباطبایی رئیس سابق جهاد خراسان تشکر شد.

پیشنهاد از طریق پیامک

 به نقل از ایسنا،  مجتبی مزروعی ظهر امروز در مراسم معارفه خود که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه دراین سازمان برگزار شد، اظهار کرد: باید توکل، ایمان و صداقت را سرلوحه کار خود قرار داده و با احترام به خون شهیدان، خدمت‌گزاری کوچک در دریای مردمی باشیم.

وی افزود: باید به تبعیت از برنامه‌های کلان دولت جدید با مدیریتی مبتنی بر اصول علمی و هدفمند، مشارکت تمامی بدنه سازمان و توجه خاص به کرامت انسانی در رده‌های سازمانی در راستای شعار سال جاری در مجموعه‌ای که به نام جهاد مزین شده مدیریت جهادی را عینیت بخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه بخش کشاورزی در اجرای اقتصاد مقاومتی لازم است. در مسئولیت خود امنیت روانی، پیشگیری از شیوع شایعه، فضای ناامنی کاری و پرهیز از گروه‌گرایی را مورد تأکید قرار دهم و برای شرایط بهتر تلاش کنم.

مزروعی عنوان کرد: بهره‌وری نیروی انسانی، توسعه بخش کشاورزی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، توجه به بازرگانی محصولات کشاورزی، توجه به مسئله آب، امور دام و دامپروری و افزایش ضریب مکانیزاسیون و تکنولوژی در کلیه محصولات گیاهی، باغی و زراعی از اولویت‌های برنامه‌های سازمان خواهد بود.

 رئیس سابق جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با توجه به مشکل جدی آب در استان و خشکی ۳۳ دشت از ۳۷دشت استان ما قانون بهروری در آب را اجرای کردیم.

سید محمد طباطبایی یزدی عنوان کرد: ۲ هزار کلیومتر آب با لوله، ۲۰مورد استخر دو منظوره کشاورزی از جمله اقداماتی بود که در زمینه آب استان انجام شد.

وی بیان کرد: براساس برنامه توسعه گلخانه‌های استان به هزار هکتار توانسته‌ایم ۴۴ هکتار گلخانه را به و ۳۳ هکتار مجوز و۱۴۰ هکتار افزایش دهیم.

رئیس سابق جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: طرح جایگزینی انرژی پاک را در بخش کشاورزی مصوب کرده و با تامین اعتبارات اجرایی می شود.

طباطبایی یزدی تاکید کرد: ترویج کشاورزی شناسایی دانش بومی با کمک بانک اطلاعات، توجه به دانش نوین را در کارنامه خود ایجاد کرده همچنین  توسعه بخش خصوصی در کشاورزی و کسب رتبه اول تا سوم در زمینه محصولات کشاورزی کشور از جمله اقدامات است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی خراسان نیز در قسمت دیگری از این مراسم اظهار کرد: فرصت‌ها گذرا هستند پس با همت مضاعف و تلاشی مساعد باید از آنها در مسئولیت‌ها استفاده کرد.

حجت‌الاسلام محسن هاشمی گنابادی بیان کرد: عزم ملی در راستای مسئولیت‌ها از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و برای اقتدار نظام و جریان زلال انقلاب باید عزم ملی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسئولیت‌ها نوعی امانت بوده که در راستای اقتدار نظام و انقلاب باید از آن‌ها صیانت کرد. ولی فقیه خراسان رضوی عنوان کرد:  طباطبایی با توجه به کمبود اعتبارات به‌ویژه طی دو سال اخیر همه تلاش خود را در بر زمین نماندن اقدامات و برنامه‌های هدف سازمان انجام داد.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: برچسب‌ها: کشاورزی-وزیر جهاد کشاورزی-گناباد ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: بازدید از این مطلب : 901
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

مطهری:حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است/احمدی نژاد باید محاکمه شود

 

اخبار,اخبارسیاسی,علی مطهری


 اخبار سیاسی - مطهری:حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف قانون اساسی است/احمدی نژاد باید محاکمه شود/انتقادات فرهنگی به دولت سیاسی است

وی ادامه داد: هیات نظارت بر مطبوعات که باید تکلیف تخلفات را روشن کند ولی در برخی مواقع قوه قضائیه بدون اطلاع این هیات روزنامه ای را توقیف و خبرنگاری را بازداشت می کندکه این موضوع به وسیله رئیس جمهور قابل حل است و رئیس جمهور می تواند به قوه قضائیه اخطار دهد.

 نماینده مجلس مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این است که دولت یازدهم در حوزه حقوق ملت فعال تر، شفاف تر و با جسارت بیشتری فعالیت کند.

به گزارش روز نو، علی مطهری شامگاه شنبه در مراسم جشن بزرگ پیروزی اخلاق گرایی و اعتدال تاکید کرد: انتظاراتی از دولت یازدهم وجود دارد که از جمله آن توجه به حقوق ملت است که در فصل سوم قانون اساسی در خصوص آزادی بیان بحث شده است اما در حوزه مطبوعات دچار حاکمیت های دوگانه هستیم.

وی ادامه داد: هیات نظارت بر مطبوعات که باید تکلیف تخلفات را روشن کند ولی در برخی مواقع قوه قضائیه بدون اطلاع این هیات روزنامه ای را توقیف و خبرنگاری را بازداشت می کندکه این موضوع به وسیله رئیس جمهور قابل حل است و رئیس جمهور می تواند به قوه قضائیه اخطار دهد.

مطهری یادآور شد: البته احمدی نژاد در اواخر دوران کاری خودش که گاهی به حقوق ملت می پرداخت برداشت هایی از این اصل قانون اساسی داشت که در اکثر مواقع نیز درست نبود.

نماینده تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این قانون بحث حصر خانگی یا زندان نیز مورد توجه قرار دارد تصریح کرد: قضاوتی در خصوص افراد و حوادث 88 نمی کنیم اما حرفی که داریم بر اساس حصر خانگی بدون حکم قضایی است که این کار خلاف قانون اساسی است چرا که اگر تخلفی انجام شده باشد باید در دادگاه صالح محاکمه و متهم نیز حرفهای خود را بزند که البته در این راستا احمدی نژاد هم باید محاکمه شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از رفتارها با سیره امیرالمومنین نیز منافات دارد یادآور شد: امیرالمومنین تا زمانی که خوارج دست به سلاح نبرده بودند حتی حقوق آنان از بیت المال را هم قطع نکرد ولی زمانی که دست به سلاح بردند آنان را تار و مار کرد. بنابراین ملاک اقدام مشخص است ولی صرف انتقاد از مخالفت در هر سطحی آزاد است.

مطهری تاکید کرد: در کشور هیچ مقام غیر قابل انتقادی نداریم و این طور نیست که به طور مثال رئیس قوه قضائیه احساس کند غیر قابل انتقاد است چرا که به گفته یکی از سخنان شهید آیت الله مطهری هر مقامی که در جایگاه غیر قابل انتقاد قرار گیرد هم خودش فاسد می شود و هم جامعه را فاسد می کند. بنابراین اگر کسی انتقادی حتی به نظام هم داشته باشد نباید از حوزه انقلاب خارج شود.

وی تصریح کرد: بخشی از وعده های رئیس جمهور همین بود و انتظار داریم که عمل به این وعده را به دلیل فشارهای اطرافیان فراموش و عقب نشینی نکند.

مطهری در ادامه سخنان خود به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت و گفت: یکی از مباحث موجود در کشور ما سیاست خارجی بود که مسئله ارتباط با جهان از دید انقلاب اسلامی بسیار مهم است بخصوص بعد از پیروزی انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا.

وی گفت: انقلاب ما دارای پیامهای زیادی برای دنیا است بنابراین از این رابطه استقبال می کنیم و در دنیا فقط یک استثنا وجود دارد که آن هم کشور جعلی اسرائیل است.

توسعه دیپلماسی خارجی دولت یازدهم امری مبارک بود
نماینده مردم در  تهران ادامه داد: توسعه دیپلماسی خارجی دولت یازدهم امری مبارک بود که نگاه دنیا به ایران را تغییر داد.

مطهری با بیان اینکه مذاکرات هسته ای ایران به نوعی اتمام حجت بود، خاطرنشان کرد: کسانی که این بحث را از دست رفتن عزت ملت ایران می دانند در اشتباه هستند زیرا ما با این گفتگو به دنیا نشان خواهیم داد که موافق بر حل مشکلات هستیم و بدنبال حق و عدالت می گردیم اما اگر این گفتگو به نتیجه نرسید و حتی کار به درگیری انجامید باز هم ما در موضع بالاتری قرار داریم چرا که دولت اعلام کرده تمام تکیه خود بر قوای داخلی است.

مطهری با اشاره به سیاست داخلی و انتظارات موجود از دولت یازدهم نیز گفت: شاید نقاط ضعف در کار وجود داشته باشد و ما انتظار بیشتری داشته باشیم که یکی از این توقعات تاسیس احزاب قوی در کشور است چرا که اگر در کشوری احزاب قوی وجود نداشته باشد دموکراسی نخواهیم داشت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود احزاب قوی در کشور به معنی کادر سازی و توانمندسازی نیروی انسانی است که در این میان هر دولت می تواند از آنها به خوبی استفاده کند. و  از طرف هیچ کس هم نمی تواند رای مردم را به نام خود جذب کند.

انتخابات 92 دفع یک خطر و آفت از انقلاب اسلامی بود
مطهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد 24 خرداد ماه گفت: انتخابات 92 نشان از رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران بود چرا که پس از آن همه تبلیغت در طی 8 سال گذشته ملت ایران راه را از چاه تشخیص دادند که این مهم مساله کمی نیست.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول 8 سال گذشته تبلیغات وسیعی در جهت به حاشیه راندن انقلابیون راستین انجام شد گفت: دولت گذشته سعی کرد بسیاری از شخصیتها را به حاشیه ببرد و گروهی را که تازه از راه رسیده بودند انقلاب راستین جلوه دهد و انقلابیون اولیه و راستین را به حاشیه ببرد. اما مردم فریب نخوردند و راه اصلی انقلاب را تشخیص دادند که این مهم بر اثر تجربه مردم بر انتخابات مکرر بود و به خوبی حقیقت را از مجال تشخیص دادند.

مطهری افزود: اگر در هر انتخاباتی رهبران جامعه بخواهند راه را برای مردم مشخص کنند این مردم هیچ گاه به رشد اجتماعی نخواهد رسید در حالی که انتخابات 92 نشان داد مردم ما رشد نسبی اجتماعی دارند.

وی تاکید کرد: انتخابات 92 دفع یک خطر و آفت از انقلاب اسلامی بود آفت رخنه فرصت طلبان بین کسانی که انقلابیون اصلی را به حاشیه برده بودند و خودشان را انقلابی نشان می دهند که این بلا بر سر انقلاب مشروطه نیز آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآورد شد: در دوره گذشته دچار چنین مشکلاتی شده بودیم کسانی که مدیریت اجرایی کشور را به دست گرفته بودند اجازه حضور به دیگران را نمی دادند.

مطهری با بیان اینکه عملکرددولت را باید با توجه به شرایط تحویل گرفتن دولت در نظر گرفت گفت: در زمان شروع به کار دولت یازدهم رشد اقتصادی کشور منهای 6 و تورم چند درصد بود، خزانه ها وضعیت خوبی نداشت بنابر این باید توجه داشته باشیم که امروز تورم کنترل شده است.

مطهری تصریح کرد: امروز رشد اقتصادی مثبت شده و تورم نیز مهار شد که نشان از رونق اقتصادی در کشور است اگر چه همچنان مردم از گرانی رنج می برند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاز دوم هدفمندی با تدبیر و بدون شوک اقتصادی انجام شد و به اعتقاد من هم افراد بی نیاز باید یارانه آنها قطع شود.

وضعیت فرهنگی امروز کشور با گذشته تفاوت زیادی ندارد
مطهری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وضعیت فرهنگی امروز کشور با گذشته تفاوت زیادی ندارد یادآور شد: متاسفانه در خصوص فرهنگ طی ماههای اخیر بزرگ نماییهای زیادی شده و انتقادات و فریاد وا اسلامهای زیادی سر داده می شود در حالی که وضعیت با گذشته تفاوتی ندارد.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی تاکید کر: وضعیت سینما، فرهنگ عمومی، حجاب و پوشش اسلامی و... نسبت به دولت قبل تغییری نکرده حتی در بسیاری از حوزه ها وضعیت مطلوبتر شده است.

انتقادات فرهنگی به دولت یازدهم جنبه سیاسی دارد
وی بااشاره به اینکه در بحث انتقادات باید همه جوانب را در نظر گرفت گفت: زمانی که مباحث فرهنگی امروز با دولت قبل تفاوت چندانی نکرده است بنابر این انتقادات به فرهنگ جنبه سیاسی دارد و به نوعی حب و بغض است البته دولت اسلامی وظیفه دارد در بحث امر به معروف و نهی از منکر در حد قانون و توان خود فعالیت کند.

مطهری با تاکید بر ایجاد وحدت گفت: نهضت اسلامی با وحدت شروع و پیروز شد و امروز نیز ما می توانیم با وحدت و اتحاد به سمت توسعه حرکت کنیم مخالفان و منتقدان دولت را دوست بداریم و با یک ید واحد بر مقابل دشمنان خارجی بایستیم.

در حاشیه این مراسم گروهی از افراد حاضر در سالن آیت الله شهید دستغیب در میان سخنان علی مطهری با سر دادن شعارهایی مثل زندانی سیاسی آزاد باید گردد و درخواست بر برائت موسوی و کروبی سخنان علی مطهری را تایید کردند.
 اخبار سیاسی - روز نو

اخبار مرتبط



:: موضوعات مرتبط: 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

روزنامه

عناوین روزنامه های امروز شنبه 24 خرداد 1393

تیتر روزنامه  
- سيدمحمود علوي: وزارت اطلاعات ابزار يک جناح نمي‌شود
- دکتر کواکبيان در برنامه مناظره شبکه يک سيما: شوراي عالي جوانان هرچه سريعتر بايد برگزار شود
- حماسه 24 خرداد چگونه شکل گرفت؟ پيروزي روحاني، حاصل اجماع اصلاحات و تشتت اصولگرايي
- دو نکته، يک سال بعد از انتخابات 24 خرداد
تیتر روزنامه

 - گزارش « اعتماد» از سخنراني رييس‌جمهور در همـايش انتظـار و اميـد در يك‌سالگي 24 خرداد روحاني ، يك سال بعد
- دستاورد يك سال دولت آقاي دكتر روحاني
- پيشنهاد هسته‌يي و هشدار ظريف به 1+5 عراقچي: توافق هسته‌يي در دسترس است
- گزارش اختصاصي «اعتماد» از دو سخنراني پنجشنبه محمود احمدي‌نژاد خلوت احمدي‌نژاد در نارمك و وليعصر

تیتر روزنامه

 - روز کليدي ايران
- وزارت اطلاعات ابزار هيچ جناحي نمي شود
- درخواست روحاني از مخالفان: به انتخاب مردم احترام بگذاريد!
- مدير عامل اتحاديه مرغداران مرغ تخم‌گذار خبر داد: ثبات قيمت تخم‌مرغ در ماه‌هاي آينده

تیتر روزنامه

 -  رئيس جمهوري در همايش «انتظار و اميد» بايد فقر و تبعيض را از ميان برداريم
-  رئيس قوه قضائيه :‎باجذب 4 هزار قاضي جديد گشايشي‌در كارهاي دستگاه قضايي صورت مي‌گيرد
-  همايش ملي مهدي باوران و مهدي ياوران در شيراز ‎برگزارشد
-  ارائه پيش‌نويس قطعنامه روسيه به شوراي امنيت براي برقراري آتش‌بس در اوکراين

تیتر روزنامه

 -  قيمت‌هاي جديد را اعمال نخواهيم كرد
-  علوي- وزير اطلاعات در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران: شكوفايي اقتصاد و فرهنگ مستلزم برقراري امنيت است
-  با مهاجرت نخبگان مخالف نيستم
-  گران شدن دوباره گاز مصرف را كم نكرد

تیتر روزنامه

 - برزیل در تور والیبالیست‌های ایران
- جوانان در هیاهوی ورزش گم شده‌اند
- از سوی مراجع عراق صورت گرفت فتوای جهاد علیه تروریست‌های داعش
- برگزیدگان تلویزیون در جشن حافظ

تیتر روزنامه

 - مراجع عظام تقليد قم و نجف: دفاع از عراق در برابر تروريست‌ها واجب است
-  بيزينس ريكوردر: آمريكا مجوز انجام مبادلات با ايران را به بانك "پاريباس" داده است
- رئيس‌جمهور درمراسم "جشن انتظار و اميد"ودرحضوراقشار مختلف مردم: با خشونت و تروريسم و افراطگري در منطقه مبارزه خواهيم كرد
-  ايران اسلامي درسالروز ميلاد مهدي موعود(عج) غرق نور و سرور شد

تیتر روزنامه

 - رییس‌جمهور در سالگرد انتخابات 24 خرداد: وعده‌ها را فراموش نکرده‌ایم
- ظریف اعلام کرد: ارایه جزییاتی از بسته پیشنهادی ایران به گروه 1+5
- روحانی، یک‌سال بعد از پیروزی

تیتر روزنامه

 - عراق عليه داعش به پا خاست
- ويژه نامه ديپلماتيک خراسان با موضوع ويژه اروپاي دوم منتشر شد
- روزنامه خراسان امروز به نمادي از هويت منطقه خراسان تبديل شده است
- پيشنهاد جديد ايران به ۱+۵

تیتر روزنامه

 - جزئیات طرح جدید ایران برای توافق نهایی با 1+5 رونمایی شد پيشنهاد هسته اي ظريف
- چالش «قیمت پایه» جایگزین «فرمول» شد پیچ جدید در مسیر خودرو
- جشن بزرگ «انتظار و امید» روحانی: به آینده کاملا امیدوارم
- خبرنگاران اعزامی «دنیای اقتصاد» گزارش می‌دهند روایت اختصاصی از جام جهانی، اجلاس ICT و اوپک

تیتر روزنامه - وزارت اطلاعات با تروريست ها بدون تعارف برخورد مي کند
- تأکيد دادستان کل کشور بر برخورد با زمين خواري
- نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با هدف و اقتصاد: دولت گراني را کنترل کند
-  بازار بلوک تا دو هفته آينده در بورس راه اندازي مي شود
تیتر روزنامه

 - توصیه سیدحسن خمینی به کارکنان وزارت اطلاعات: دشمن را اشتباه نگیرید
- رئیس‌جمهور در جشن امید و انتظار: وعده‌هایمان را از یاد نبرده‌ایم و نخواهیم برد
- درباره آخرین تحولات معطوف به اتانازی در عرصه فکری مرگ‌خواهی اخلاقی
- ارتش عراق موصل و کرکوک را بازپس گرفت پیام سیستانی برای یکسره کردن کار داعش

تیتر روزنامه - آیت‌الله آملی لاریجانی در همایش دکترین مهدویت: بی‌تفاوتی دولت‌ها به ارزش‌ها ناشی از تفکر لیبرالی است
- در پی پیوند قصابان «داعش» و بازماندگان «حزب بعث» صورت گرفت خیزش شیعه و سنی در عراق برای مقابله با تکفیری‌ها
-  ریيس ديوان عدالت اداري: قانون ملاک عمل است
-  اسماعیلی  در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام دادگستری استان تهران مطرح کرد رعایت نظم و انضباط اداری مهم‌ترین اولویت
تیتر روزنامه  - 16 درصد زنان سرپرست خانوار کمتر از 40 سال سن دارند
- سازمان حج و زيارت از زائران انصرافي عتبات عراق خسارت نمي گيرد
- کاهش شديد کيفيت آب شرب تهران در صورت استفاده از چاه‌هاي عميق
- کاهش قيمت صدها قلم تجهيزات پزشکي و برخي از داروهاي وارداتي
تیتر روزنامه

 - آیت‌الله العظمی سیستانی مردم عراق را به مقابله با تروریست‌ها فرا‌خواند اعلام جهاد علیه داعش
- دولت خودرو را گران کرد خودروسازان: کم است!
- قول و قرارهای اقتصادی و عملکرد دولت یک سال از وعده ها گذشت
- نامه کنگره به اوباما: توافق هسته‌ای برای برداشتن تحریم‌ها کافی نیست

تیتر روزنامه - استاندار تهران هشدار داد: احتمال جیره‌بندی آب
- آزادی کبوتران در اولین بازی جام بیستم؛ جام‌جهانی با شعار احترام آغاز شد
- رشد 200 درصدی حضور گردشگران خارجی
- افزایش وحشتناک آمار بیماران کلیوی
تیتر روزنامه

 - آخرین خبرها از بحران عراق بسیج سراسری در عراق برای مقابله با تروریست‌های داعش
- آغاز طرح آزمایشی تفکیک آب شرب و بهداشتی
- استقلال‌طلبان شرق اوکراین جلو پیشروی تانک‌ها را گرفتند
- پاسخ صریح روحانی به فتنه‌گران - رقابت انتخاباتی در کشور ما جوانمردانه است



:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اگر تو زندگی کمی احساس خوشبختی کردید
مطمئن باشید که جلو دوربین مخفی هستید
یه لبخند بزنید و برید دنبال بدبختی هاتون



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 جدول پخش مسابقات جام جهانی

از تلویزیون و رادیو

برزیل 2014

 

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
سالك نرسد بی مدد پیر به جایی
بی زور كمان، ره نبرد تیر به جایی
بی پیر مرو تو در خرابات
هرچند سكندر زمانی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

سلام بر رخ زیبای  پوشیده ات مهدی
که گر هویدا شود خورشید شود شمعی



:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

طعنه فرزند شهیدمطهری به حسین شریعتمداری

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - طعنه فرزند شهیدمطهری به حسین شریعتمداری:مراکز علمی تحت نظر رهبری باید از شما اجازه بگیرند؟

حجت الاسلام والمسلمین محمد مطهری فرزند شهید مطهری در یادداشتی به تجمع معترض به حضور کلی جیمز کلارک واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاين چند روز پيش کلي جيمز کلارک که براي شرکت در هماش تبيين انديشه هاي شهيد مطهري به ايران آمده بود ، براي يک سخنراني به مشهد رفت. در زمان سفر او به مشهد عده اي تجمع کردند و او را مروج همجنس بازي دانسته و خواستار خروج او از شهر مشهد شدند. فرزند شهيد مطهري که دعوت کننده او به ايران نيز بود به طي يادداشتي به اين مسئله اعتراض کرد و نوشت:یک گروه چند ده نفره که حزب‌الله مشهد هم از اقدام آنان بی‌خبر بود، مانع سخنرانی او شدند. چرا؟ عمدتاً با این مستمسک که کلارک مروج و مدافع همجنس‌بازی است!

حجت الاسلام مطهري همچنين نوشته است: کلارک یک مسیحی معتقد و شاگرد برجستۀ پلنتینگا، معروف‌ترین فیلسوف دین دنیاست که به ایستادگی در برابر الحاد در غرب شهره است. خود کلارک کتابی با عنوان «فیلسوفان خداباور» (Philosophers Who Believe) منتشر کرده و در آن یازده فیلسوف مهم خداباور معاصر را معرفی می‌کند تا نشان دهد خداباوری به میان فیلسوفان غربی بازگشته و از آن به انقلاب یاد می‌کند. این کتاب از طرف یک مؤسسه معتبر مسیحی برنده کتاب سال شناخته شد. نیز ایشان همچون استادش پلنتینگا عمر خود را صرف مبارزه با الحاد داکینز کرده و جالب آنکه در یکی از پلاکاردها در دست برادران مشهدی، کلارک «مروج افکار داکینز» خوانده شده بود!

او در ادامه مي افزايد: کسی که تبلیغات و مصاحبه‌های این دوستان مشهدی را ببیند گمان می‌کند کلارک ملحدی است که یا خودش همجنس‌باز است یا لااقل خواستار ترویج همجنس‌بازی است، در حالی که او که دارای همسر و سه فرزند است تصریح می‌کند که همجنس‌بازی «گناه» و «اخلاقاً غیرمجاز» است. کلارک که مانند اکثر متفکران غربی تفکرات لیبرالی هم دارد، چنین اظهار نظر می‌کند که حقوق شهروندی این اقلیت در جامعه باید رعایت شود؛ به این دلیل که همچنان که ما مسیحیان دوست داریم که وقتی در جامعه‌ای در اقلیت زندگی می‌کنیم حقوقمان به عنوان اقلیت حفظ شود پس باید حقوق اقلیت همجنس‌باز را هم حفظ کنیم؛ چراکه حضرت عیسی می‌گوید آنچه بر خود نمی‌پسندی بر دیگران مپسند. (این خلاصه استدلال مغالطه‌آمیز اوست که با تکیه بر کلام عیسی (ع) به خیال خودش نتیجه درستی گرفته است؛ امری که به روشنی با دیدگاه اسلامی مغایرت دارد).

 روشن است که تأکید بر حفظ حقوق یک اقلیت به معنای موافقت با ترویج مرام آن اقلیت نیست. آیا مثلا اگر قانون اساسی ما بر حفظ حقوق اقلیت مسیحی در ایران تأکید کند، به این معناست که قانون اساسی خواستار ترویج مسیحیت و یا مدافع آن است؟

 محمدمطهري در بخش ديگري از نوشته خود آورده است:
برخی مراکز علمی، حوزوی و دانشگاهی که بعضاً زیر نظر رهبر بزرگوار انقلاب فعالیت می‌کنند از بنیاد علمی فرهنگی شهید مطهری گله داشتند که چرا زودتر از حضور کلارک و تالیافرو در ایران مطلع نشده‌اند. ظاهرا آنها هم مثل ما مطلع نبودند که برای برقراری ارتباط علمی با متفکران غربی ابتدا باید به خیابان فردوسی، کوچه شهید شاهچراغی رفت و از مدیرمسئول یک روزنامه اجازه گرفت، تا از تیترهایی منصفانه! مانند آنچه امروز برای همایش شهید مطهری استفاده کرده است (دعوت از آمریکایی همجنس‌باز برای تبیین اندیشه شهید مطهری!) که در آخرین مرور مقاله از آن مطلع شدم مصون بمانند. چنانکه ملاحظه می‌شود علاوه بر تهمت همجنس‌بازی حتی از به کاربردن کلمه فیلسوف هم خودداری شده است و در ضمن القا کرده است که دعوت از وی برای «تبیین» اندیشه های شهید مطهری بوده است!

 اینجانب که به عنوان معاون پژوهشی بنیاد علمی - فرهنگی شهید مطهری خدمتگزاری می‌کنم مسئولیت کامل این همایش را که پس از تلاش دو و نیم ساله به فضل الهی محقق شد، پذیرفته و به آن افتخار می‌کنم و ان‌شاءالله این نوع همایش‌ها ادامه خواهد یافت. ضمن سپاس مجدد از همکاری مراکز متعدد علمی که در برگزاری این همایش برای معرفی افکار استاد شهید در سطح بین‌المللی گام مؤثری برداشتند این سخن دردمندانه استاد را به آنان یادآوری می‌کنم که در ایرانِ ما تا قطاری ایستاده است کسی به آن کاری ندارد، همین که به حرکت افتاد سنگ‌هاست که به سوی آن پرتاب می‌شود.»



:: موضوعات مرتبط: 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

وقامت احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری کوتاه بود/بازگشت هاشمی به نماز جمعه به نفع نظام است

اخبار,اخبار سیاسی ,محمود احمدی نژاد

 اخبار سیاسی - دعاگو:قدوقامت احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری کوتاه بود/بازگشت هاشمی به نماز جمعه به نفع نظام است/ نماز جمعه جای توهین و ناسزاگویی نیست

امام جمعه شمیرانات معتقد است که تریبون‌های نمازجمعه جای تندروی، توهین و ناسزاگویی نیست.

به گزارش نامه نیوز، حسن دعاگو را بسیاری با خطبه‌های آتشین در نماز جمعه شمیرانات می‌شناسند، او که زمانی از تریبون نماز جمعه انتقادهای تندی را روانه دولت اصلاحات می‌کرد، در دولت احمدی نژاد نیز عملکرد او و کابینه‌اش را بارها و بارها به نقد کشید. خطبه‌های انقادی دعاگو به دولت احمدی نژاد بعد از انتخابات سال 88 و حوادث آن بیش از همه مورد توجه اصلاح طلبان و رسانه‌های منتسب به آنان قرار گرفت و شیخ تبدیل به روحانی محبوب اصلاح گرایان شد.
این چهره روحانی که سبقه‌اش به جامعه روحانیت مبارز تهران بازمی‌گردد، تاکید زیادی دارد که نه اصول‌گراست و نه اصلاح طلب.

او در گفت‌وگویی تفصیلی با نامه نیوز به خاتمی و سه نقد اساسی‌اش به دولت اصلاحات اشاره کرد.

دعاگو صریح و بی پرده احمدی نژاد و جریان افراطی را به نقد کشید.
این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه احمدی نژاد را فردی  مناسب برای  ریاست جمهوری می‌دانسته است یا خیر، گفت: اگر الان از من بپرسند که آیا آقای احمدی نژاد مناسب اداره کشور بود یا نه؟ می‌گویم، حتی یک لحظه در طول مدت ریاست جمهوری ایشان احساس نکردم که وی مناسب رئیس جموری هستند و به درد این پست می‌خورند. من از ابتدا قدوقامت او را برای ریاست جمهوری کوتاه می‌دانستم.

وی در بخشی دیگری از این گفت‌وگو به نقدهای مطرح شده نسبت به دولت روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: من معتقدم هسته مرکزی جریان احمدی نژاد، این نقدها را کنترل و مدیریت می‌کند.آنها پشت پرده احمدی نژاد هستند. این تندروها  سرمایه‌ای جر تندروی ندارند و با تندروی خود را مطرح و خودنمایی می‌کنند.

امام جمعه شمیرانات به نقدهای مطرح شده نسبت به دولت یازدهم از تریبون‌های نمازجمعه اشاره کرد و گفت: انتقادها باید سازنده باشد. من معتقد نیستم که ائمه جمعه را باید از حوزه نقد خارج کنیم اما رسالت ائمه جمعه و تریبون‌های عمومی و حتی  صداوسیما و رسانه‌ها باید موضع نقد منصفانه، واقع بینانه و کارشناسانه باشند.

دعاگو که سابقه آشنایی و دوستی دیرینی با هاشمی دارد، در بخش دیگری از این گفت‌وگو به بازگشت آیت‌الله به نمازجمعه اشاره کرد و گفت: اگر به من اطلاع دهند در روز جمعه، هاشمی نماز جمعه را اقامه می‌کند خوشحال می‌شوم. به این دلیل که آقای هاشمی ، اندیشه سیاسی به نفع نظام، موضع سیاسی مناسب به مصالح نظام را به مردم منتقل می‌کند. ایشان مطالعه می‌کند و حرف‌های منطقی و معقول را به مردم منتقل می‌کند.

امام جمعه شمیرانات با تاکید بر اینکه باید شرایط سخنرانی آیت‌الله هاشمی در نماز جمعه فراهم شود اظهار داشت: نماز جمعه جای تندروی، توهین با ناسزاگویی نیست. باید این شرایط  اصلاح شود و وقتی اصلاح شود و اگر آقای هاشمی هم مایل باشد می‌توان نماز جمعه  را اقامه کنند. من معتقدم که  به نفع نظام است که شرایط اقامه نماز توسط هاشمی رفسنجانی فراهم شود.



:: موضوعات مرتبط: 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 843
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,نرخ تورم

نرخ تورم در دولت بازدهم 9.8 درصد کاهش یافته است.

 گزارش پیش روی تلاش می کند 8 سال فعالیت اقتصادی دولت های نهم و دهم را با یکسال فعالیت دولت یازدهم در شاخص های کلان اقتصادی قیاس کند. اطلاعات این گزارش همگی از آمارهای رسمی استخراج شده است.

اشتغال و بیکاری در دولت دهم: حل مشکل بیکاری، ایجاد سالانه چند صد هزار شغل و ریشه کن کردن بیکاری تا پایان کار دولت قبل یکی از شعارهای اصلی محمود احمدی نژاد بود، شعاری که بعد از گذشت حدود 8 سال از دوره ریاست جمهوری او در دو دوره متوالی این روزها می توان آن را به محک آزمایش گذاشت. طبق آمارهای رسمی مرکز آمار ایران در ابتدای شروع کار دولت محمود احمدی نژاد در سال 84 جمعیت شاغل کشور20 میلیون و 618 هزار و 579 نفر بوده که در پایان سال 91 این عدد به 21 میلیون و 160 هزار و 887 نفر رسیده است و این آمار نشان می دهد در طول این حدود 8 سال تنها 542 هزار و 308 نفر به جمعیت شاغلان کشور افزوده شده است. البته آمارهاي غيررسمي تاکيد دارند طي سال هاي گذشته تنها 71 هزار شغل ايجاد شده است.

همچنین منابع مستقل غیر دولتی و کارشناسان هم حتی این آمار را بسیار پایین تر می دانند، به طور مثال دکتر نیلی، اقتصاددان معتقد است دولت گذشته به صورت میانگین تنها توانسته سالانه 14 هزار شغل جدید ایجاد کند. درحال حاضر جمعیت بیکار کشور بیش از 3 میلیون 100 هزار نفر است که از بین آن ها بیش از 2 میلیون 100 هزار نفر مرد و یک میلیون نفر زن هستند. نرخ بيکاري در مناطق شهري به 8/13 درصد، در مناطق روستايي به 2/8 درصد و براي جوانان 15 تا 24 سال به 9/26 درصد و20 تا 30 ساله به 6/28 درصد رسيده است.

همچنین درحال حاضر سالانه 900 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی از بین بیش از 4 میلیون دانشجوی کشور با اتمام دوران تحصیل دانشگاهی هم به جمعیت جویای کار کشور افزوده می شوند و بسیاری از آن ها نمی توانند کاری پیدا کنند؛ طبق آمارها 33 درصد بيکاران تحصیل کرده در رشته هاي علوم اجتماعي، بازرگاني و حقوق و 43 درصد در رشته های مهندسی تحصیل کرده اند.

البته با وجود همه این آمارها محمود احمدی نژاد در بسیاری از سفرهای استانی به مناطق مختلف کشور از ایجاد چند میلیون فرصت شغلی در طول این سال ها خبر داده است و از بنگاه های زودبازده به عنوان  مهم ترین برنامه دولت برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال نام برده است تا جایی که طبق آمار بانک مرکزی در سال های گذشته 28 هزار میلیارد تومان منابع بانکی به صدها هزار طرح و متقاضی اشتغال زایی کوچک به صورت تسهیلات پرداخت شده است. اما به اعتقاد کارشناسان این تسهیلات نتوانسته است به اشتغال زایی در کشور تبدیل شود و گزارش های منتشر شده از سوی دولت نشان می دهد 60 درصد منابع اختصاص داده شده به طرح های بنگاه های زود بازده از مسیر اصلی خود منحرف شده اند.

اما دولت دهم در سال های گذشته درحالی نتوانسته است از سد مشکل بیکاری عبور کند که به دلیل افزایش قیمت نفت و درآمدهای بیش از 700 هزار میلیارد دلاری از فروش نفت و همچنین پتانسیل های مختلف کشور از نظر ذخایر طبیعی و نیروی انسانی جوان می توانست در این زمینه خیز بزرگی بردارد.

ایران دارای جمعیت بسیار جوانی است ، طبق آخرین سرشماری جمعیت کشور، حدود 35 درصد جمعیت کشور یعنی بیش از 24 میلیون نفر بین 20 تا 35 سال سن دارند و این نشان می دهد درصورتی که نرخ بیکاری مدیریت نشود و برنامه جامعه برای اشتغال درکشور وجود نداشته باشد در سال های آینده کشور با سونامی بیکاری و چالش های بعد از آن رو به رو می شود. چالش هایی که هم اکنون زنگ خطر آن به صدا درآمده است و افزایش آمار طلاق به 5 طلاق از 10 ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج و ارتکاب جرائم گوناگون نشانه هایی از آن است.

دولت يازدهم: نرخ بيکاري در دولت يازدهم در قياس با دولت دهم قدري بهبود يافته است. هنوز اتفاق بزرگي در مورد کاهش بيکاري رخ نداده است ولي دولت اميدوار است با رشد اقتصادي بيشتر مقدمات کاهش بيکاري را مهيا کند.

تورم و دولت دهم: در طول 8 سال دولت نهم و دهم نرخ تورم در کشور چند برابر شده است به شکلی که نرخ تورم که در سال 84، 14درصد  بود در پایان سال 91 به حدود 31 درصد رسید که در 30 سال گذشته بی سابقه بود و حتی در سال های جنگ هم تجربه نشده بود. طبق آمار بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه هم در سال 91 به 6/46 درصد و اين عدد در فصل بهار به 38 درصد  رسید. میزان نرخ تورم طبق پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس در سال جاری هم به طور متوسط 34 درصد خواهد بود.

طبق آمار مركز آمار كشور نرخ تورم  12 ماه گروه اصلي «مواد خوراكي» در سال 91،  46.7 درصد، نرح تورم 12 ماه گروه عمده «خوراكي،آشاميدني و دخانيات» 47 درصد و نرخ تورم 12 ماه گروه عمده «كالاهاي غير خوراكي و خدمات» معادل 23.8 درصد بوده است همچنین گزارش بانک مرکزي نشان مي دهد در برخي استان هاي محروم ميزان نرخ تورم هم بيش از استان هاي دیگر بوده است. برای مثال نرخ تورم در استان چهارمحال و بختياري در سال 91 ، 7/43 درصد، گلستان 7/44 درصد، بوشهر 9/43 درصد، خراسان جنوبي 2/44 درصد و خراسان شمالي 3/46 درصد بوده است. مرکز آمار ايران اعلام کرده است طي 7 سال و سه ماه گذشته یعنی از ماه های اولیه روی کار آمدن دولت قيمت کالاهاي اساسي 281 درصد رشد داشته است. در همين دوره زماني مقایسه تورم در دهک های مختلف جمعیتی نشان می دهد، تورم در دهک اول 6/8 درصد و در دهک دوم 16 درصد بوده است درحالی که دهک نهم 6/13 درصد و دهک دهم 25/12 درصد تورم را در زندگی خود تجربه کرده اند.

دولت يازدهم: نرخ تورم در دولت يازدهم 9.8 درصد در قياس با دولت دهم کاهش يافته است. دولت اميدوار است اين عدد را به 15 درصد کاهش و نرخ تورم 25 درصدي برساند.

خط فقر و دولت دهم: شعار عدالت و کاهش فاصله طبقاتی یکی دیگر از ايده هاي اصلی دولت قبل از زمان روی کار آمدن در 8 سال گذشته بوده است تا جایی که « دولت عدالت محور» به محور اصلی شعارهای دولت تبدیل شد و محمود احمدی نژاد از توجه ویژه به اقشار کم درآمد و کم شدن خط فقر گفت.

براساس برآورد کارشناسان و مرکز آمار ايران که در سال 91 انجام گرفته، حداقل حقوق تنها کفاف 10 روز زندگي در شهرهاي بزرگ مانند تهران را مي داد. همچنين ميزان کسري بودجه خانوار به صورت ماهيانه و میانگین در کشور 400 هزار تومان برآورد شده بود. سرانه درآمدي کل کشور ساليانه 13 ميليون تومان بود که اين عدد با تورم 31 درصدي کفاف زندگي شهري را نمي داد. رشد 38 درصدي قيمت روغن نباتي، 40 درصدي قيمت برنج و ساير اقلام غذايي نشان داده که اصلي ترين بحران زندگي شهري درايران معيشت بود.

از سوي ديگر عدد خط فقر در شهرهاي بزرگ از طرف شوراي عالي کار، يک ميليون و 500 هزار تومان اعلام شده و براساس تحقيقي که صورت گرفته حداقل 18 درصد مردم ايران زیر خط فقرمطلق زندگي مي کردند. ضريب جيني هم معیار مقایسه اقتصادی دیگری است که چگونگي توزيع ثروت ميان شهروندان را نشان می دهد و هر اندازه به سمت يک ميل کند نابرابري بيشتر را نشان مي دهد. ضريب جيني ايران در سال 91 و  92 حدود 58 صدم درصد بود و بر اساس آمار صندوق بین المللی پول ایران در ميان کشورهاي جهان از نظر اين شاخص در جایگاه 88 قرار دارد. در سال های گذشته هزینه ناخالص خانوار هم از 6 میلیون تومان در سال 84 بر اساس آمار بانک مرکزی به حدود 14 میلیون تومان در ابتدای سال 89 افزایش یافته است یعنی در 6 سال حدود 3/2 برابر شده است.

روند افزایش ناهنجاری ها اجتماعی مانند اعتیاد و انواع جرائم خود یکی از نشانه های افزایش بی عدالتی و افزایش فقر است به شکلی که ایران از نظر تعداد زندانی ها در جهان رتبه 8 را دارد و در حال حاضر 250 هزار نفر در کشور زندانی هستند یعنی از هر 100 هزار نفر ایرانی حدود 250 نفر در زندان به سر می برند که 60 درصد آن ها به دلیل جرائم مرتبط با مواد مخدر زندانی شده اند.

دولت يازدهم: کاهش نرخ تورم در دولت يازدهم قدري وضعيت زندگي مردم را بهبود بخشيده است. در صورتي که اين شرايط تداوم پيدا کند مي توان به بهبود وضعيت زندگي مردم اميدوار بود با اين حال هنوز عدد دقيقي از وضعيت خط فقر اعلام نشده است.

فساد و ناکارآمدی اداری در دولت دهم: طبق آمار سازمان غیر دولتی شفافیت بین الملل درباره فساد مالی و اداری ایران با 13 رتبه تنزل نسبت به سال 90 در سال 91 از بین 174 کشور جهان در رتبه 133 قرار گرفت و از سوی دیگر بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول از میان 144 کشور جهان دررتبه 125 قرار گرفت. همچنین ایران از نظر فضای کسب و کارهم در بین 15 کشور منطقه خاورمیانه بعد از کشورهای جنگ زده افغانستان و عراق در جایگاه 13 قرار دارد. ساعت کار مفید در ایران 20 دقیقه در روز است. میزان روزهای تعطیل در ایران هم نسبت به کشورهای دیگر چندین برابر است.

در نگاهی دیگر بانک جهانی هم طي آخرین گزارش خود از وضعیت کارآمدی دولت ها، به ایران نمره 9/38 را داده است، این عدد به هر میزان به 100 نزدیک تر باشد دلالت بر کارآمدی بیشتر دارد. بانک جهانی نسبت به داده های سال 2011 شاخص کارآمدی در کشورها را تهیه کرده و طبق این برآورد ایران در میان کشورهای خاورمیانه بعد از عراق و یمن در انتهای جدول قرار دارد. هر دولت در شاخص کارآمدی بر اساس اطلاعات سال 2011 تهیه شده است. این شاخص ارقامی از صفر تا 100 را دربرمی گیرد که هر چه نمره دولتی بیشتر باشد دلالت بر کارآمدی بیشتر آن دولت در مقایسه با سایر دولت های خاورمیانه دارد.

دولت يازدهم: دولت تلاش کرده با اقداماتي مانند ابلاغيه برخورد با دانه درشت ها و همچنين اعلام اسامي 575 بدهکار بزرگ بانکي به قوه قضاييه در مقابل تداوم فساد ايستادگي کند. در صورتي که اين اقدامات به نتيجه مطلوبي برسد، وضعيت شاخص فساد بهبود مي يابد.

تحریم و دولت دهم: دستابی به آمار و میزان خسارت دقیق تحریم ها بر اقتصاد ایران کار دشواری است. بعد از افزایش تحریم های اقتصادی به خصوص تحریم بانک، نفت، حمل و نقل دریایی و بیمه میزان درآمد کشتيراني به کمتر از یک میلیارد دلار در سال کاهش پیدا کرده است و تجارت کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است به شکلی که هزینه تجارت دریایی که 92 درصد میزان تجارت کشور را به خود اختصاص می دهد، 100 درصد افزایش یافته است و تعداد کشتي های ايران درآب هاي بين المللي به 169 فروند کاهش يافته است. همچنین هزینه های تامین مالی تجارت خارجی کشور از حدود 2 درصد به حدود 7 درصد رسیده است.

اما بزرگ ترین تاثیر تحریم ها به اقتصاد کشور را می توان در کاهش شدید درآمدهای نفتی دید، در یک سال گذشته و بعد از شروع تحریم خرید نفت از ایران، میزان فروش و صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه کاهش یافته و نصف شده و در همین دوره زمانی وصول درآمدهای نفتی ایران 43 درصد کاهش یافته است و بخشی از درآمدهای نفتی ایران به جای انتقال وجه دلاری به کشور به دلیل تحریم ها با کالاهای دیگر تهاترشده است. کاهش شدید درآمدهای نفتی در سال 91 باعث شد تا دولت با کسری بودجه 53 هزار میلیارد تومانی مواجه شود.

دولت يازدهم: تحريم ها در دولت يازدهم پس از مذاکرات هسته اي کاهش قابل توجهي يافته و حداقل بخشي از پول هاي بلوکه شده ايران در کشورهاي غربي به اقتصاد کشور بازگشته است.

جرائم اقتصادی و دولت دهم: حجم تخلفات، پرونده ها و جرائم اقتصادی در کشورها یکی دیگر از معیارهایی است که نشان دهنده میزان پویایی اقتصادی در یک کشور است. هر چقدر تعداد پرونده های قضایی اقتصادی و درصد کلاهبرداری ها و چک های برگشتی در یک کشور بالاتر باشد، بیانگر پایین بودن میزان اعتماد اقتصادی و جدی نبودن اخلاق کسب و کار در آن کشور است. موضوعی که افزایش تعداد پرونده های جرائم اقتصادی و تعداد چک های برگشتی درایران به خوبی آن را نشان می دهد. در طول 8 سال گذشته شاخص اخلاق کسب و کار و اعتبار اقتصادی به شدت آسیب دیده و جو بی اعتمادی در بازار اقتصادی جای آن را گرفته است. سال 84 آمار تعداد چک های برگشتی سالانه 5/3 میلیون عدد بود که 5 سال بعد در سال 89 به 5/5 میلیون افزایش یافت و در سال 91 تعداد این چک های برگشتی به بیش از 5/6 میلیون رسید. در سال 91 به صورت میانگین روزانه 18 هزار عدد چک به ارزش 123 میلیارد تومان برگشت خورده است. طبق آمار بانک مرکزی تعداد چک های برگشتی در طول 13 سال گذشته رشد 1603 برابری را نشان می دهد که خود بیان گرافول اخلاق کسب و کار و افزایش بی اعتمادی اقتصادی است.

در نگاهی دیگر افزایش تعداد پرونده های قضایی و مفاسد اقتصادی و پرونده های کلان اختلاس مانند اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و افزایش کلاهبرداری هم نشان دهنده شرایط اخلاق کسب و کار است. براساس گزارش نیروی انتظامی تعداد پرونده های کلاهبرداری و سرقت به خصوص سرقت خرد در سال گذشته 26 درصد رشد داشته است. طبق گفته فرمانده نیروی انتظامی اسماعیل احمدی مقدم مشکلات اقتصادی به افزایش کلاهبرداری و پرونده های قضایی اقتصادی دامن زده است و در6 ماه پایانی سال 91 ، 9 هزار و 700 پرونده کلاهبرداری به ثبت رسیده و 6 هزار نفر به جرم کلاهبرداری دستگیر شده اند. بیشترین کلاهبرداری ها به ترتیب در استان های تهران، البرز و آذربایجان شرقی و کمترین آنها در استان های ایلام، زنجان و سیستان و بلوچستان انجام شده است.

دولت يازدهم: پس از برخورد با مفاسد اقتصادي يکي از اهداف پيش روي دولت يازدهم برخورد با تخلفات اداري بوده است. هنوز نتيجه اي از عملکرد دولت در اين حوزه منتشر نشده است.

هدفمندی یارانه ها و دولت دهم: «جراحی بزرگ اقتصادی» عنوانی است که محمود احمدی نژاد پیش از شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به این طرح داد و اعلام کرد با اجرای این قانون بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور برای همیشه حل می شود و فاصله طبقاتی در کشور به شدت کاهش می یابد، اتفاقاتی که البته با گذشت حدود دو سال و نیم از شروع اجرای این قانون به دلیل درست اجرا نشدن تنها درحرف باقی مانده است. دولت از سال 1389 تا کنون 100 هزار ميليارد تومان يارانه نقدي به مردم پرداخت کرده است و 74ميليون و 939 هزار و 202 نفردرحال حاضر درکشور يارانه نقدی مي گيرند.

طبق قانون هدفمندی یارانه ها که از نیمه دوم سال 1389 به اجرا گذاشته شد دولت همزمان با پرداخت یارانه نقدی باید 30 درصد یارانه تولید را هم پرداخت می کرد و عدم پرداخت این یارانه به تولید کنندگان باعث بالارفتن شدید هزینه های جاری واحدهای صنعتی و چند برابر شدن قیمت انرژی و سوخت در این واحدها شده است و در نهایت تعطیلی و کاهش شدید تولید را به دنبال داشته است.

بررسی که در نیمه دوم سال 90 یعنی یک سال بعد از شروع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در10 هزار و 895 واحد و بنگاه صنعتی در 10 استان کشور انجام شده نشان می دهد که بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 7/17 درصد بنگاه های اقتصادی نیمه فعال، 23 درصد غیرفعال، 6/42 درصد فعال و 4 درصد هم وضعیتی نا معلوم دارند. طبق این بررسی بیش از نیمی ازبنگاه ها و تولیدی بعد از اجرای هدفمندی یارانه ها به حالت تعطیل و یا نیمه فعال در آمده اند و کمی بیش از 40 درصد شهرک های صنعتی و بنگاه ها فعال هستند.

از سوی دیگر علاوه بر رکود تولید پرداخت یارانه ها به افزایش نقدینگی و افزایش تورم هم دامن زده است به شکلی که تورم از 10 درصد در زمان شروع اجرای این قانون روندی به شدت صعودی پیدا کرد و در کمتر از یک سال بعد در آبان 90 به 8/19 درصد و در پایان سال 91 به 31 درصد رسید، یعنی در دو سال و نیم، تورم سه برابر شده است. همچنین طبق آمار بانک مرکزی بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و باتوجه به عدم پرداخت یارانه تولید، هزینه های تولید بعد از اجرای این قانون 33 درصد افزایش یافته است. به اعتقاد کارشناسان عدم اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها و سلیقه ای عمل کردن دولت در اجرای این قانون باعث شده است تا هدفمندی یارانه ها با خود چالش های بسیاری را به دنبال داشته باشد و به انحراف کشیده شود. اجرای مراحل بعدی قانون هدفمندی یارانه ها و ادامه پرداخت یارانه نقدی باتوجه به مشکلات اقتصادی و کسری بودجه درکشور یکی از چالش های اصلی رئیس جمهوری خواهد بود که بعد از محمود احمدی نژاد سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت.

دولت يازدهم: با اجراي فاز دوم طرح هدفمندي يارانه ها دولت گام بزرگي در راه اصلاح روش پرداخت يارانه در اقتصاد ايران برداشته است. اولين نتيجه نيز تخصيص 10 هزار ميليارد تومان براي کمک به واحدهاي توليدي بوده است. نتيجه اين اقدام دولت بزودي در اقتصاد ايران نمايان مي شود.

بدهي و دولت دهم: دولت قبل  درحالی تا حدود دو ماه دیگربه پایان راه 8 ساله خود می رسد و اداره امورکشور را به دولت بعدی تحویل می دهد که بزرگترین بدهکار کشور محسوب می شود و یکی از مشکلات اصلی اقتصادی دولت آینده بازپرداخت بدهی های این دولت به بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و پیمانکاری، به بخش های دولتی دیگر مانند تامین اجتماعی و بانک ها خواهد بود.  دراسفند ماه سال 84 و در زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد میزان کل بدهی‌های بخش دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی کشور معادل 11 هزار و 240 میلیارد تومان بوده است. این میزان در آذر ماه سال 91، به رقم 53 هزار و 207 میلیارد تومان افزایش یافته است. این روند حاکی از این است که در بازه زمانی از اسفند 84 تا آذر 91، به میزان 41 هزارو 67 میلیارد تومان برحجم بدهی بخش دولتی به بانک‌ های کشور افزوده شده است، یعنی حدود 4.7 برابر شده و رشد 373 درصدی داشته است و همه این بدهی ها در دوره ای بر اقتصاد کشور تحمیل شده که دولت بیشترین درآمدهای نفتی را نسبت به دولت های گذشته داشته است.

میزان مطالبات معوق و بدهی دولت به بخش های خصوصی، پیمانکاران خصوصی، شهرداری ها و حتی سازمان های بیمه دولتی مانند تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی هم به شدت در 8 سال گذشته افزایش یافته است و درحال حاضر دولت طبق نظر منابع مختلف بین 30 تا 60 هزار میلیارد تومان به این بخش های خصوصی و دستگاه ها هم بدهکار است. افزایش بدهی های دولتی باعث شده است بسیاری از پیمانکاران بخش خصوصی مجبور به تعطیلی پروژه ها شوند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند و بسیاری از فعالان بخش خصوصی هم به دلیل نبود سرمایه در گردش با چالش در بخش تولید و پرداخت وام های خود مواجه شده اند مانند تولید کنندگان بخش خصوصی برق.   

دولت يازدهم: حداقل بخش مهمي از پرداخت بدهي هاي دولت دهم به دولت يازدهم منتقل شده است.

تولید و دولت دهم: رونق تولید داخلی درکشور کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی ، تولیدات خارجی، افزایش درآمدهای غیرنفتی ، بالارفتن میزان صادرات غیرنفتی و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت، از همین رو شاهد بودیم که در روزهای رقابت های انتخاباتی هر یک از 8 کاندیدای ریاست جمهوری رونق و افزایش تولید و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را در اولویت محورهای شعارهای خود قرار داده بودند. به اعتقاد کارشناسان یکی از اصلی ترین شاخص ها در اقتصاد برای سنجش میزان رونق اقتصادی در هر کشوری شرایط تولید است که در حال حاضر در ایران روندی به شدت نزولی دارد. در دولت های نهم و دهم به خصوص در دولت دهم به دلایلی همچون اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه ها، افزایش هزینه های تولید در بخش های گوناگون، مشکلات واردات مواد اولیه، تحریم ها و نوسانات قیمت ارز به شدت تولید کاهش یافته و بسیاری از مراکز تولیدی تعطیل شده اند و یا با حداقل ظرفیت کار می کنند. همین موضوع باعث شده که رشد اقتصادی هم در کشور منفی شود.

اما وضعیت تولید و رکود در این بخش زمانی عیان تر می شود که به آمارهای ارائه شده در این زمینه که ازسوی مراکز رسمی و کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی ارائه شده، توجه کرد. برای مثال تنها طی یک سال گذشته ميزان توليد خودرو در کشور کاهش 52 درصدي را تجربه کرده است در شرایطی که خودروسازي 3 درصد توليدناخالص داخلي و يک و نيم درصد ارزش افزوده بخش صنعت کشوررا پوشش مي دهد.

همچنین ارزش پروانه هاي بهره برداري بخش صنعت که در سال 1387 حدود 227 هزار ميليارد ريال بوده است در سال 1388 و 1390 به 190 هزار ميليارد تومان کاهش يافته است. یعنی ارزش سرمايه گذاري های جديد در حوزه صنعت 50 درصد کم شده است. علاوه بر این ها آمارهای رسمی نشان می دهد از سال 89 تا 91 حدود 4 هزار تولیدی و کارخانه صنعتی کوچک و بزرگ در کشور تعطیل شده است. فرآیند توسعه در 90 درصد بنگاه های صنعتی کشور متوقف شده، فروش کالاهای صنعتی به میزان 70 درصد کاهش یافته و به صورت میانگین 40 درصد مراکز صنعتی در شهرک های صنعتی تعطیل شده اند و 20 درصد هم با حداقل ظرفیت کار می کنند. آمارهای ارائه شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم بیانگر آن است که در سال 1391 حدود 1750 واحد صنعتی دچاراختلال در تولید شده اند و ناگزیر شدند نیروی کار خود را تعدیل کنند.

دولت يازدهم: افزايش 101 درصدي توليد خودرو و رسيدن رشد اقتصادي به عدد صفر درصد و پيش بيني رسيدن به رشد 2 درصدي تا پايان سال 93 نشان مي دهد که دولت يازدهم در جهت بهبود وضعيت اقتصادي کشور تلاش مي کند.

معوقات بانکی و دولت دهم: پویایی و رشد اقتصادی در کشورها بدون رونق بانک ها و افزایش سرمایه گذاری و چرخش سرمایه در بانک ها و افزایش منابع برای ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی و اقتصادی حاصل نمی شود اما در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی اقتصاد ایران بالارفتن میزان مطالبات و معوقات بانکی است. طبق آمار بانک مرکزی میزان معوقات بانکی و مطالبات پرداخت نشده از مرز 80 هزار میلیارد تومان هم گذشته است و میزان معوقات بانکی از سال 84 و زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد تا سال 91 به میزان 1500 درصد رشد یافته و 16 برابر شده است که بیشترین حجم مطالبات پرداخت نشده هم با 53 هزار میلیارد تومان مربوط به دولت است و مابقی معوقات مربوط به مردم و فعالان بخش خصوصی و مراکز تولیدی و صنعتی است. مراکز تولیدی و صنعتی به خصوص در بخش خصوصی به دلایل مختلف اقتصادی همچون پایین آمدن تولید و درآمدها، مشکلات ورود سرمایه مالی از خارج از کشور و یا نبود نقدینگی و نه پرداختن طلب هایی که ازدولت دارند، در ماه های گذشته برای پرداخت وام های خود با مشکلات بسیار رو به رو بوده اند و حتی خواستار تنفس در زمان بازپرداخت وام های خود شده اند.

افزایش معوقات بانکی در حال حاضر روندی به شدت صعودی دارد به شکلی که طبق آمار بانک مرکزی به صورت میانگین در یک ماه بیش از9 هزار میلیارد تومان به حجم معوقات بانکی افزوده می شود. درده ماه نخست سال 91 میزان معوقات بانکی در کشور 5/19 درصد بوده است.  درهمين مدت ريسک پرداخت وام هاي بانکي هم به دلیل میزان معوقات به 25 درصد افزایش پیدا کرد. آمارها نشان می دهد 18 درصد منابعی که از بانک ها خارج می شود دیگر به سیستم بانکی کشور باز نمی گردد.

دولت يازدهم:  سيستم بانکي کشور چندين روش را براي بهبود وضعيت اقتصادي کشور پيش گرفته است. يکي از اين مکانيزم ها تشويق بدهکاران به پرداخت بدهي هايشان است. از سوي ديگر اسامي بدهکاران نيز به قوه قضاييه اعلام شده است. حداقل به گفته مديران بانکي دولت با جديت وصول مطالبات گذشته را دنبال مي کند.

نقدینگی و دولت دهم: براساس آمارهاي بانک مرکزي تا يکسال قبل در هر ثانيه 3 ميليون و 252 هزار تومان، هردقيقه 195 ميليون تومان، هر ساعت 11 ميليارد و 711 ميليون تومان، هر روز 281 ميليارد تومان، هر هفته يک هزار و 967 هزار ميليارد تومان و هر ماه 8 هزار و 589 ميليارد تومان بر میزان نقدینگی کشور افزوده می شود. یکی از رکوردهایی که در دوران 8 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در کشور شکسته شده ، رشد نقدینگی است. شاخصی که نشان می دهد تا چه اندازه جریان پول در اقتصاد کشور از مسير اصلی منحرف شده است. آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد نرخ رشد نقدینگی در اقتصاد کشور سال گذشته 8/30 درصد بوده است و در 12 ماه سال 91 نسبت به سال 90 حجم آن 108 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته و سرعت رشد نقدينگي هم ماهيانه در سال 91 بين 3 تا 9 درصد بوده است.

طبق آماربانک مرکزی میزان نقدینگی در کشور سال گذشته از 466 هزار و 700 میلیارد تومان عبور کرد که رقمی بی سابقه در اقتصاد ایران محسوب می شود. میزان نقدینگی کشور در سال 84 و شروع دولت محمود احمدی نژاد 70 هزار میلیارد تومان بوده است و در طول این سال ها حدود 400 هزار میلیارد تومان به حجم آن افزوده شده؛ یعنی حدود 8/7 برابر شده است.  پیش بینی می شود رشد نقدینگی تا پایان سال جاری به 510 هزار میلیارد تومان برسد. به اعتقاد کارشناسان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بی ثباتی در بازار، بزرگ شدن دولت و بدهی های دولتی، نوسانات ارزی و ارائه تسهیلات بدون نظارت به طرح های زودبازده از جمله مهمترین دلایل رشد نقدینگی بوده است که تاثیر مستقیم بسیاری روی افزایش تورم در کشور داشته است. در دولت نهم و دهم ساليانه 9/26 درصد به حجم نقدينگي کشور افزوده شده و یکی از اولویت های دولت آینده باید کنترل نقدینگی و جهت دهی میزان نقدینگی فعلی به سمت تولید است. البته در فرودين ماه 5/1 درصد از حجم نقدينگي کشور کم شده است.

دولت يازدهم: سرعت رشد نقدينگي در دولت يازدهم تا حدود قابل توجهي متوقف شده است. به همين دليل هم نرخ تورم روند نزولي پيدا کرده و دولت اميد دارد طي ماه هاي آينده نيز با کنترل بيشتر نقدينگي سرعت رشد اين شاخص مهم اقتصادي را کاهش دهد.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

روزنامه

عناوین روزنامه های امروز یکشنبه 18 خرداد 1393

تیتر روزنامه  
- مذاکره دوجانبه ايران با آمريکا روسيه و کشورهاي غربي
- علي لاريجاني در ديدار معاونان پارلماني دولت:مسئولان بايد به دنبال بهبود وضعيت اقتصاد باشند
- محمد باقر نوبخت: مسوولان نگذارند مشکلات سال‌هاي قبل براي مردم تکرار شود
- رييس قوه قضاييه موظف به ارايه دارايي‌هاي خود شد
تیتر روزنامه

 
- تيم ملي واليبال پرافتخارترين تيم جهان را در برزيل تحقير كرد
-  وندي شرمن و عباس‌عراقچي معاونان وزارت خارجه تهران- واشنگتن فردا گفت‌و‌گو مي‌كنند
- افزايش دايره شمول رسيدگي به اموال مسوولان توسط مجمع

تیتر روزنامه

 
- با برگزاري دومين جلسه محاكمه؛ ختم رسيدگي به پرونده «محمدرضا رحيمي» اعلام شد
-  نامه توكلي به لاريجاني درباره رانت 650 ميليون يورويي
-  پيام تبريك ديكتاتور كره شمالي به بشار اسد !
-  مذاكرات ايران و آمريكا 19 خرداد در چارچوب 1+5 برگزار مي‌شود

تیتر روزنامه

 
- موج تخريب افراطيون همچنان ادامه دارد؛ شليک شبانه‌روزي به مواضع اعتدال
- رئيس مجلس شوراي اسلامي: دولت به اجراي قانون تعلق خاطر دارد
- سيدحسن خميني در جشن بخشش: کسي که يک نفر را مي‌بخشد به جامعه و مردم عزت مي‌دهد
- هفته سوم ليگ جهاني واليبال 2014؛ تحقير پرافتخارترين تيم جهان به دست مردان ايران

تیتر روزنامه

 
-  معاون اول رئيس جمهوري در همايش بين المللي پتروشيمي: ظرفيت پتروشيمي كشور 2 برابر مي شود
-  نيروي انساني دستگاه‌هاي اجرايي ساماندهي مي‌شوند
-  داعش پس از شكست در سامرا به موصل يورش برد
-  واشنگتن: مخالفان اسد را به سلاح‌هاي مرگبار مجهز مي‌كنيم

تیتر روزنامه

 
-  رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران خبرداد: روند نزولي قيمت مسكن
-  تبليغات‌ تلويزيون و سبك زندگي ترويج بخت آزمايي به جاي كار و تلاش
-  بازار در انتظار توزيع ايران چك درشت
-  معاون سازمان حمايت: افزايش قيمت لبنيات غيرقانوني است ‌

تیتر روزنامه

 
- توفان والیبال ایران در برزیل
- کاهش سهم ویزیت در گام ششم طرح سلامت
- طرح تابستانه پلیس در جاده‌ها از 21 خرداد
- تهران، آنکارا در مسیر گسترش روابط

تیتر روزنامه

 
- گزارش مقایسه‌ای «جهان صنعت» از هوای تهران در 4 سال اخیر؛ اردیبهشت امسال چگونه پاک شد
- 19 خرداد و در چارچوب 1 + 5 برگزار می‌شود؛ ایران و آمریکا مذاکره می‌کنند
- بانک‌ها‌ ؛ واسط مالی یا بنگاه کسب سود

تیتر روزنامه

 
- ديدارهاي هسته‌اي ۲جانبه ايران با آمريکا و روسيه اين هفته در ژنو و رم
- ايران 3- برزيل صفر پر افتخارترين تيم واليبال جهان زير سايه آسمان‌خراش‌هاي ايران
- سيف: درباره جريمه ديرکرد با کساني که براي رفع احتياج تسهيلات گرفته  اند مماشات خواهيم کرد
- اعضاي هيئت مديره مناطق آزاد، فرمانداران و فرماندهان درجه سرتيپ و بالاتر مشمول طرح رسيدگي به دارايي مسئولان شدند

تیتر روزنامه

 
-  رئیس پژوهشکده پولی و بانکی اهداف بیست و چهارمین همایش سیاست پولی و ارزی را تشریح کرد پاسخ به 4 سوال در اقتصاد ایران
- گذر بازار مسکن از هیجان بهاری
-  مذاكره ايران و آمريكا پيش از نشست وين

تیتر روزنامه

 
- موج جديد تقاضا در راه بازار کار
- عزم دولت براي حل مشکلات مردم
- وزيرنفت دريازدهمين همايش بين المللي پتروشيمي خبرداد: صادرات 10 ميليارد دلاري پتروشيمي به جهان
- وصيت نامه امام (ره) بهترين معيار و سنجش براي حركت در مسير صحيح انقلاب است

تیتر روزنامه

 
- رییس مجلس : رکود و تورم باید کنترل شود
- رسوایی تاریخی واکاوی حلقه حامیان مفسدین اقتصادی
-  سومین نامه احمد توکلی به رییس مجلس؛ دیوان محاسبات تبعیض در قرارداد ۶۵۰ میلیون یورویی را تأیید کرد
-  معاون راهبردی قوه قضاییه: مدیریت جهادی باید به مطالبه ملی تبدیل شود

تیتر روزنامه  
- تداوم اعتراض بحريني‌ها به ديکتاتوري رژيم حاکم
- فرزند شاه مخلوع به دنبال ارسال کمک ميلياردي به مخالفان جمهوري اسلامي ايران
- 85 درصد بودجه دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان مي‌شود
- تفاهم ايران و پاکستان براي تبادل زندانيان‎ دو کشور

تیتر روزنامه

 
- شکست در سوریه و نشانه‌های ناتوانی استراتژی نظامی آمریکا در اظهارات اوباما
- انتقاد رئیس مدیریت بحران تهران از عدم پیش‌بینی توفان‌های پایتخت هواشناسی صداها را درآورد
- شماره‌گذاری اسکانیا همچنان متوقف است انتقاد راهور از مهلت گرفتن خودروسازان
- ایران پرافتخارترین تیم والیبال جهان را شکست داد پیروزی در برزیل

تیتر روزنامه

 
- سالانه 70 تا 90 هزار ایرانی سرطان می‌گیرند؛ شیب تند سرطان در کشور
- برتری قاطع والیبالیست‌های کشورمان مقابل برزیل؛ غرش ایران در سرزمین قهوه
- آغاز مهم‌ترین رویداد صنایع دستی در پایتخت
- راه‌اندازی صفحه «سیا» در توییتر

تیتر روزنامه

 
- شبکه تلویزیونی دربار آل‌سعود انتخابات سوریه پیام اقتدار ایران به جهان بود
-  مخالفت سازمان حمایت با افزایش قیمت لبنیات
-  مقابله استقلال‌طلبان شرق اوکراین با تانک‌های ارتش نارنجی
- نویسنده و محقق برجسته آمریکایی: برنامه هسته‌ای بهانه است غرب از اقتدار ایران وحشت دارد



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - واكنش مطهری به اظهارات مصباح يزدي
چرا در دولت قبل کمتر انتقاد می‌کردید

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادات آیت‌الله مصباح یزدی به رئیس‌جمهور گفت: چرا در دولت قبلی که انحرافات فرهنگی بیشتر از امروز بود فقط گاهی به اشاراتی اکتفا می‌کردید؟

علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به انتقادات آیت‌الله مصباح یزدی از رئیس‌جمهور، گفت: من دقت‌نظرها و اعلام خطرهای جناب آقای مصباح یزدی در مباحث فرهنگی و فکری و ایدئولوژیک را می‌پسندم و برای جلوگیری از انحراف و تغییر مسیر انقلاب اسلامی مفید می‌دانم.


نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: ولی این سوال برای بنده ایجاد شده است که چرا آقای مصباح در زمان دولت قبلی که انحرافات فرهنگی بیشتر از امروز بود و رئیس‌جمهور سابق و آقای مشایی افکار ویژه مخالف مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را مطرح می‌کردند از قبیل مکتب ایران، وحدت ادیان و بیداری انسانی بجای بیداری اسلامی و همین طور فیلم‌های سینمایی که در آن به دنبال عادی‌سازی روابط زن شوهردار با مرد بیگانه بودند و یا رئیس جمهور وقت مسئله نظارت بر پوشش اسلامی را به سخره می‌گرفت، در آن زمان جناب آقای مصباح این مقدار عکس‌العمل نشان نمی‌دادند و فقط به اشاراتی اکتفا می‌کردند.


وی با بیان اینکه امروز آقای مصباح، یک جمله رئیس‌جمهور را که قابل تاویل است به سکولاریسم تفسیر می‌کنند و با تندی به وی حمله می‌کنند، افزود: لذا این شائبه ایجاد می‌شود که حب و بغض‌ها در اینگونه قضاوت‌ها دخالت دارد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این مسئله درباره برخی ائمه جمعه نیز صدق می‌کند. برخی در زمان دولت قبل که وضع فرهنگ بدتر از امروز بود ساکت بودند ولی اکنون اعلام خطر می‌کنند.
اخبار سیاسی - خانه ملت



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 ولادت حضرت علی اکبر (ع)

کارت پستال ولادت حضرت علی اکبر, کارت تبریک ولادت حضرت علی اکبر



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 734
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 


فال روز تولد, طالع بینی روزانه, فال روز تولد,ویژگی روز تولد,حیوان روز تولدتان

 



:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

اخبار اقتصادی - قیمت جدید املاک نوساز در برخی نقاط تهران (جدول)

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت جدید املاک نوساز در برخی نقاط تهران



:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

 

تیتر روزنامه - اوباما تعليق تحريم‌هاي نفتي عليه ايران را تمديد کرد
- مروري بر روند خانه احزاب در گفت‌و‌گوي «مردم‌سالاري» با حسين کاشفي‎:‎براي برگزاري مجمع عمومي دوره ششم آماده هستيم
- اختلافات دو جناح، مانع بازگشايي خانه احزابآيا احزاب قادرند اختلافات خود را حل کنند؟
- سيدحسن خميني: رمز پيروزي، همدلي و دوري از کينه‌هاست
تیتر روزنامه

 - روايت عجيب و خاص مصباح از «جمهوري اسلامي»
- معافيت آگهي‌هاي مطبوعات از ماليات ابلاغ شد
- برزيل 3 - ايران 2؛ نخستين امتياز در سرزمين قهوه
- امام جمعه موقت تهران: اگر گناه سرّي باشد مجاز به تفحص نيستيم

تیتر روزنامه

- اسلام و مردمسالاري دو پايه اصلي مكتب امام خميني(ره) است
-  مسئولان ، نگاه مردم را به سمت مسائل فرعي منحرف نسازند
- 300 هوادار مسكو در تازه‌ترين عمليات ارتش اوكراين كشته شدند
-  ايران کمترين واهمه اي از شعارهاي تبليغاتي غرب ندارد

تیتر روزنامه

 -  رييس كل بانك مركزي: شبهه‌اي از ربا در بانكداري وجود ندارد
-  رهبر معظم انقلاب اسلامي: سرگرم شدن به اختلافات در داخل كشور از مصاديق چالش هاي دروني است
-  معاون برنامه‌ريزي رئيس جمهور: يارانه اقشار كم‌درآمد افزايش مي‌يابد
-  از سوي رئيس شوراي هماهنگي مناطق آزاد تشريح شد: برنامه هاي دولت براي احياي مناطق آزاد

تیتر روزنامه

 - توصیف رهبر انقلاب از امام، 25 سال پس از رحلت معمار کبیر خوش فکر چیره دست
- طرح‌های شتابزده برای افزایش جمعیت
- دیدار ضرغامی با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی

تیتر روزنامه - صندوق بین‌المللی پول گزارش داد؛ رتبه دومی ایران در منطقه از نظر آسیب‌پذیری بودجه در برابر نوسان قیمت نفت
- تحلیل اکونومیست از فساد مالی «فوتبال»: تجارت زشت  پشت بازی زیبا
- گسترش صداقت تا مرزهای جدید
- سیل مرگبار در استان‌های شمالی کشور
تیتر روزنامه

 - امام (ره) نظم سياسي مدني نوين را براساس عقلانيت اسلامي بنا کرد
- اخذ جريمه ديرکرد توسط بانک‌ها حرام است
- مقامات اروپايي: افزايش همکاري هاي تجاري آمريکا با ايران و قرباني کردن اروپا منصفانه نيست

تیتر روزنامه

 - نوسان‌گیرها سرگردانند، سرمایه‌گذاران بنیادی منتظر دو نگاه متفاوت به بورس
- توفان تهران عصر دیروز بازگشت، منشأ کجاست؟ علامت زلزله از توفان تهران؟
- گفت‌وگو با احمد نقیب‌زاده درباره چشم‌انداز مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها ارزیابی شانس موفقیت دیپلماسی روحانی
- دیدگاه‌های مراجع در رابطه با نظام بانکی انتقاد از نشر آمارهای غیر‌واقعی در گذشته

تیتر روزنامه

 - يارانه اقشار کم‌درآمد افزايش مي‌يابد
- ضرورت تشکيل كميته پيگيري پرونده ابربدهکاران
- شبهه‌اي از ربا در آئين‌نامه‌هاي بانکداري وجود ندارد
- بازگشت به جايگاه دوم اوپک سخت است

تیتر روزنامه - شريعت اسلامي تضمين‌کننده استقلال، آزادي، عدالت و معنويت است
- كساني‌ كه نگراني علما را توهم مي‌دانند دين‌شان را از فيضيه گرفتند يا انگليس؟
- بصيرت، مهمترين ويژگي آيت الله مهدوي کني است
- شكست توطئه سه ساله غرب در سرزمين شام
تیتر روزنامه

 - رهبر‌انقلاب در مراسم بیست‌و‌پنجمین سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره) شاخصه‌های نقشه معمار انقلاب را تبیین کردند ادامه راه براساس مکتب امام
- رهبر انقلاب بر بالین آیت‌الله مهدوی‌کنی حاضر شدند دعا برای شیخ خبرگان
- بشار اسد با کسب بیش از 88 درصد آرا رئیس‌جمهوری سوریه شد «آری» به مقاومت
- در مسیر ریلی تهران ـ مشهد رخ داد برخورد رخ به رخ

تیتر روزنامه

 - ناگفته‌های هدایتی از پشت‌ پرده هیات مدیره پرسپولیس؛ افشاگری سرخ
- احتمال وزش شدید باد در روز شنبه؛ تهرانی‌ها دوباره غافلگیر شدند
- احتمال اجرای طرح «کارت به کارت» بنزین
- یک کشته و 35 مجروح در برخورد دو قطار در دامغان

تیتر روزنامه

 - رهبر انقلاب در مراسم پرشکوه سالگرد رحلت امام خمینی(ره): نقشه راه امام پیشرفت کشور را تضمین می‌کند
- از سوی آمریکا صورت گرفت جریمه 10 میلیارد دلاری یک بانک فرانسوی به اتهام همکاری با ایران
- به همراه 300 دستگاه خودرو زرهی ارتش عراق با هلاکت 100 تروریست داعش سامرا را پاکسازی کرد
- حامیان تروریست‌ها رسوا شدند جشن و پایکوبی در سوریه به دنبال پیروزی بشار اسد



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

سخنان آموزنده, شاعر آمریکایی, والت ویتمن کیست

ابرهای غارتگر دیرزمانی پیروز نخواهند ماند، دیر زمانی صاحب آسمان نخواهند بود و اختران را تنها به ظاهر در كام خود فرو می برند. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

تو نباید آنچه را ثروت و مال می نامند گرد كنی، باید آنچه به دست می آری و هر كامیابی كه نصیب می شود با دستهای گشاده به گرد خود بپراكنی. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 آیا ما پیروزی را بزرگ انگاشتیم؟ آری چنین نیز هست – اما اكنون چنین می بینیم كه شكست هم، اگر از آن گریزی نباشد، بزرگ است، و مرگ و بیم نیز بزرگ اند. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

چه لوحه ی یادبود و چه سنگ نبشته ای بر مزار توست، ای میلیونر؟ ما ندانیم كه چه سان زیستی، اما این دانیم كه عمر خود را در دادوستد و در میان گروه دلالان بسر آوردی، نه رادمردی و قهرمانی از آن تست، نه نبردی و نه افتخاری. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 در جوهر چیزها چنین نهاده اند كه از ثمره ی هر توفیقی، هر چه باشد، چیزی پدید آید كه مبارزه ی عظیم تری را واجب سازد. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 به هیچ شوهری و هیچ زنی و هیچ یاری اعتماد نیست كه اعترافات آدمی را بشنود. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 غرق در اندیشه جهان، دیدم ذره ای كه نام آن « نیكی » است استوار بسوی ابدیت می شتابد، و دریای بی كرانی كه « بدی » نام دارد خود را به هر سوی می كشاند، تا ناپدید شود و بمیرد. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 پیشتر رویم! انگیزه ها بزرگتر خواهند بود.  والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 تا كسی شهامت و تندرستی را با خود نیاورد به عرصه ی آزمایش پا نتواند گذاشت. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 اكنون راز پرورانیدن برترین كسان را در می یابم، باید كه در هوای آزاد نشو و نما كرد و با زمین خورد و خفت. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 خرد را آخرین بار در مدرسه ها نمی آزمایند، خرد را نمی توان از كسی كه صاحب آن است به كسی كه از آن محروم است منتقل ساخت. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 دیگر در دل جنگل های عظیم راه نخواهیم سپرد، بلكه از میان شهرهای عظیم تر خواهیم گذشت، اكنون چیزی عظیم تر از ریزش نیاگارا در برابر ما خروشان است، سیل آدمیان. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 گذشته، آینده، عظمت و عشق – اگر آنها از تو تهی هستند تو خود از آنها تهی هستی. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 من بر این باورم كه دیدن یك برگ علف، كمتر از سفر به ستارگان نیست. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 شیفتگی ذاتی هر اتم این است كه به سرچشمه ی الهی و بنیادی‌‌اش بازگردد. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 به پیش می رویم تا آنچه را زمین و دریا هرگز به ما نداده اند به دست آوریم. والت ویتمن

 

◊◊◊◊◊◊◊ جملات والت ویتمن ◊◊◊◊◊◊◊

 

 زندگی به من آموخت؛ بودن با كسانی كه دوستشان دارم، از همه چیز با ارزش تر است. والت ویتمن

منبع:jomalatziba.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

مطالب جالب و خواندنی, آندره موروا, آندره موروا کیست

هر بشری می تواند در ژرفای اندیشه ی خود پناهگاهی بسازد و در آن جای امن، هر گلوله ی سنگین و گران و هر سخن نابجا و نیشدار و مسمومی را ناچیز شمرد. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

اگر همه ی مردم می دانستند كه همه ی مردم از همه ی مردم چه چیزها كه نمی گویند، هیچ كس به هیچ كس سخنی نمی گفت. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

برای اینکه دوست پیدا کنی باید خود را لایق و آماده دوستی بار بیاوری. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

راز اینكه انسان را دوست بدارند، این است كه او دوست بدارد. آندره موروا 

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

باغی كه خوب از آن مراقبت به عمل آمده است اگر مدت زمانی به حال خود رها شود، همه ی آن را علف های هرزه و بد فرا می گیرد. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

چیزی كه بدون زحمت و رنج آموخته شود روزی فراموش می شود. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

آنچه را كه دیروز انجام شده است امروز نیز می توان انجام داد. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

در عمل، كسی كه خود را می گذارد تا بخورند اش، خورده می شود و می میرد، بدون اینكه اثری از خود بر جای گذارد. آندره موروا 

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

به راستی تسلی بزرگی است كه كسی بتواند در زمان های درد و تنهایی و فراق، دست كم یك خاطره ی كامل درخشنده را به یاد آورد. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

یك روح آرامش جو كه آرامش و مسالمت  را در سراسر وجود خود احساس می كند، چه ترسی ممكن است به خود راه دهد؟ آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

یكی از موارد اساسی آیین دلبری این است كه شخصی كه می خواهد محبوب باشد باید وقت بیشتری را صرف تربیت و فرهنگ خویش نماید. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

عشق مانند آن بوته ی خاری است كه هرچه بیشتر در كندن آن از زمین تلاش شود، آن خارها بیشتر در جسم و گوشت طرف مقابل نفوذ و رسوخ می نماید. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

كسی كه بخواهد همه كاره باشد هیچ كاره است. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

بسیار اشخاص كم و نادری هستند كه با سرشت های مشخص بتوانند در برابر قدرت بلامنازع كه به آنها داده شده مقاومت كنند و به بیان دیگر، خود را گم نكنند. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

ثروتها و نام آوریهایی كه زاده ی یك لحظه از عمر اند در یك لحظه از زمان فنا می شوند. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

پیروزمندان! فراموش نكنید كه پیروزی های بشری همیشه نسبی و موقتی است. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

هیچ رهبری نمی تواند قدرت خود را پاس دارد، مگر اینكه هر روز خود را سزاوار آن قدرت نشان دهد!! آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

افراد دانا کوشش دارند خود را همرنگ محیط سازند ولی اشخاص دیوانه سعی میکنند ،محیط را به شکل خود دراورند،به همین دلیل تحولات و پیشرفت اجتماع به دست دیوانگان بوده است. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

ارتش بزرگ همیشه فرمانده ی خود را سرمشق عمل خویش قرار می دهد. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

افراد بشر هیچ گاه نمی توانند به اقدامی مفید مبادرت ورزند و به عملی مشترك دست زنند، مگر اینكه یكی از میان آنان برخاسته و تلاش همه را هر لحظه به سوی هدف مشترك رهبری كند.آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

زن خوب، وزیر دارایی خوبی برای خانه است و در اثر لطف و مهربانی و بینایی و بینش او است كه بودجه ی خانه همیشه در تعادل است.  آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

زندگانی، یك نمایش و سینمای همیشگی است. تماشاچیان صحنه ی زندگانی یكی پس از دیگری برمی خیزند و از سینمای زندگانی بیرون می روند. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

 با تمام وجود نسبت به كسی كه سزاوار و شایسته ی عشق شما به نظر می رسد سوگند وفاداری یاد كنید. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

به هر اندیشه و هوش و ادراكی، غذای ویژه ی خودش را باید تجویز كرد كه مطابق با اشتهای آن اندیشه باشد. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

جنگ و نبرد زندگانی باعث پایداری و قوت شما خواهد شد. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

هیچ انقلابی نتوانسته است نیكبختی و خوشبختی جاودانه ی اجتماعی را تضمین كند. آندره موروا

 

•.•.•.•.•.•.• سخنان زیبا و آموزنده •.•.•.•.•.•.•

 

هیچ پیروزی ای آینده ی ما را در نظر ما مشخص نمی سازد و نمی تواند باعث اعتماد ما به آینده ی دور و درازی باشد.آندره موروا

منبع:jomalatziba.blogfa.com



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اجاره نشين خوش نشينه !

2 ارزان خري، انبان خري !

3 از اسب افتاده ايم، اما از نسل نيفتاده ايم !

4 از اونجا مونده، از اينجا رونده !

5 از اون نترس كه هاي و هوي داره، از اون بترس كه سر به تو داره !!

6 از اين امامزاده كسي معجز نمي بينه !!

7 از اين دم بريده هر چي بگي بر مياد !!

8 از اين ستون بآن ستون فرجه !

9 از بي كفني زنده ايم !

10 از دست پس ميزنه، با پا پيش ميكشه !

11 از تنگي چشم پيل معلومم شد --- آنانكه غني ترند محتاج ترند !

12 از تو حركت، از خدا بركت .!

13 از حق تا نا حق چهار انگشت فاصله است !

14 از خر افتاده، خرما پيدا كرده !

15 از خرس موئي، غنيمته !

16 از خر ميپرسي چهارشنبه كيه ؟!

17 از خودت گذشته، خدا عقلي به بچه هات بده !

18 از درد لا علاجي به خر ميگه خانمباجي !!

19 از دور دل و ميبره، از جلو زهره رو !!

20 از سه چيز بايد حذر كرد، ديوار شكسته، سگ درنده، زن سليطه !

21 از شما عباسي، از ما رقاصي !

22 از كوزه همان برون تراود كه در اوست ! ( گر دايره كوزه ز گوهر سازند )!

23 از كيسه خليفه مي بخشه !

24 از گدا چه يك نان بگيرند و چه بدهند !

25 از گير دزد در آمده، گير رمال افتاد !

26 از ماست كه بر ماست !

27 از مال پس است و از جان عاصي !

28 از مردي تا نامردي يك قدم است !

29 از من بدر، به جوال كاه !

30 از نخورده بگير، بده به خورده !

31 از نو كيسه قرض مكن، قرض كردي خرج نكن !

32 از هر چه بدم اومد، سرم اومد !

33 از هول هليم افتاد توي ديگ !

34 از يك گل بهار نميشه !

35 از اين گوش ميگيره، از آن گوش در ميكنه !

36 اسباب خونه به صاحبخونه ميره !

37 اسب پيشكشي رو، دندوناشو نميشمرند !

38 اسب تركمني است، هم از توبره ميخوره هم ازآخور !

39 اسب دونده جو خود را زياد ميكنه !

40 اسب را گم كرده، پي نعلش ميگرده !

41 اسب و خر را كه يكجا ببندند، اگر همبو نشند همخو ميشند !

42 استخري كه آب نداره، اينهمه قورباغه ميخواد چكار ؟ !

43 اصل كار برو روست، كچلي زير موست !

44 اكبر ندهد، خداي اكبر بدهد !

45 اگر بيل زني، باغچه خودت را بيل بزن !

46 اگر براي من آب نداره، براي تو كه نان داره !

47 اگر بپوشي رختي، بنشيني به تختي، تازه مي بينمت بچشم آن وختي !

48 اگه باباشو نديده بود، ادعاي پادشاهي ميكرد !

49 اگه پشيموني شاخ بود، فلاني شاخش بآسمان ميرسيد !

50 اگه تو مرا عاق كني، منهم ترا عوق ميكنم !

51 اگر جراحي، پيزي خود تو جا بنداز !

52 اگه خدا بخواهد، از نر هم ميدهد !

53 اگه خاله ام ريش داشت، آقا دائيم بود !

54 اگه خير داشت، اسمشو مي گذاشتند خيرالله !

55 اگر داني كه نان دادن ثواب است --- تو خود ميخور كه بغدادت خرابست !

56 اگه دعاي بچه ها اثر داشت، يك معلم زنده نمي موند !

57 اگه زاغي كني، روقي كني، ميخورمت !

58 اگه زري بپوشي، اگر اطلس بپوشي، همون كنگر فروشي !

59 اگه علي ساربونه، ميدونه شترو كجا بخوابونه !

60 اگه كلاغ جراح بود، ماتحت خودشو بخيه ميزد !

61 اگه لالائي بلدي، چرا خوابت نميبره !

62 اگه لر ببازار نره بازار ميگنده !

63 اگه مردي، سر اين دسته هونگ ( هاون ) و بشكن !

64 اگه بگه ماست سفيده، من ميگم سياهه !

65 اگه مهمون يكي باشه، صاحبخونه براش گاو مي كشه !

66 اگه نخورديم نون گندم، ديديم دست مردم !

67 اگه ني زني چرا بابات از حصبه مرد !

68 اگه هفت تا دختر كور داشته باشه، يكساعته شوهر ميده!

69 اگه همه گفتند نون و پنير، تو سرت را بگذار زمين و بمير !

70 امان از خانه داري، يكي ميخري دو تا نداري!

71 امان ازدوغ ليلي ، ماستش كم بود آبش خيلي !

72 انگور خوب، نصيب شغال ميشه !

73 اوسا علم ! اين يكي رو بكش قلم !

74 اولاد، بادام است اولاد اولاد، مغز بادام !

75 اول بچش، بعد بگو بي نمكه !

76 اول برادريتو ثابت كن، بعد ادعاي ارث و ميراث كن !

77 اول بقالي و ماست ترش فروشي !

78 اول پياله و بد مستي !

79 اول ، چاه را بكن، بعد منار را بدزد !

80 اي آقاي كمر باريك، كوچه روشن كن و خانه تاريك !

81 اين تو بميري، از آن تو بميري ها نيست !

82 اينجا كاشون نيست كه كپه با فعله باشه !

83 اين حرفها براي فاطي تنبون نميشه !

84 اين قافله تا به حشر لنگه !

85 اينكه براي من آوردي، ببر براي خاله ات !

86 اينو كه زائيدي بزرگ كن !

87 اين هفت صنار غير از اون چارده شي است !

88 اينهمه چريدي دنبه ات كو ؟!

89 اينهمه خر هست و ما پياده ميريم !!

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)

 

٢ - مردی که به خاطر " پول " زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

 

۳- لیاقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چینی )

 

۴- زنی سعادتمند است که مطیع " شوهر" باشد. ( ضرب المثل یونانی )

 

۵- زن عاقل با داماد " بی پول " خوب می سازد. ( ضرب المثل انگلیسی )

 

۶- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. ( ضرب المثل انگلیسی )

 

٧- زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند. ( ضرب المثل آلمانی )

 

٨ - داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت . ( ضرب المثل لهستانی )

 

٩- دختر عاقل ، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. ( ضرب المثل ایتالیایی)

 

١٠ -داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بداخلاقی محروم گشته ای .( ضرب المثل فرانسوی )

 

١١- دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر. ( ضرب المثل ایتالیایی )

 

١٢- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن . ( ضرب المثل آذربایجانی )

 

١٣- برا ی یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی . ( ضرب المثل چینی )

 

١۴- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن . ( ضرب المثل چینی )

 

١۵- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)

 

١۶- اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل ترکی )

 

١٧- ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)

 

١٨- ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. ( ضرب المثل اسپانیایی )

 

١٩- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )

 

٢٠- ازدواج کردن و ازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است . ( سقراط )

 

٢١- ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود. ( بورنز )

 

٢٢- ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود. ( رولاند )

 

٢٣- ازدواج همیشه به عشق پایان داده است . ( ناپلئون )

 

٢۴- اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است . ( محمد حجازی)

 

٢۵- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست ، ولی می توانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب کنیم . ( خانم پرل باک )

 

٢۶- با زنی ازدواج کنید که اگر " مرد " بود ، بهترین دوست شما می شد . ( بردون)

 

٢٧- با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید. ( سونی اسمارت)

 

٢٨- برای یک زندگی سعادتمندانه ، مرد باید " کر " باشد و زن " لال " . ( سروانتس )

 

٢٩- ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ " شجاعت " می خواهد. ( کریستین )

 

٣٠- تا یک سال بعد از ازدواج ، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند. ( اسمایلز)

 



:: موضوعات مرتبط: علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
 

سخن گفتن, داستان ضرب المثل

احتیاط در سخن گفتن و پرهیز از گفتن حرفها نیشدار و خطرناك كه ممكن است به قیمت جان تمام شود .
آورده اند كه ...
شبی دزدی استادانه به هر طرف می تاخت . در اثنای راه گذر او بر كارگاه دیبا بافی افتاد كه جامه لطیف و زیبا می بافت و انواع تكلیف در آن به كار می برد و اصناف نقشهای بدیع و صورت های دلفریب در آن پدید آورده و نزدیك آمده بود كه آن جامه را تمام كند و از كارگاه بر گیرد . دزد با خود گفت : وضع موجود را از دست نباید داد و یافته ها را رها كرد ، صواب آن است كه ساعتی این جا مقام كنم چندان كه مرد دیبا باف ، این جامه از كار فرو گیرد بخشبد .

من فرصت به غنیمت دارم و جامه را از وی ببرم . پس به حیلتی كه توانست در اندرون كارگاه او آمد و در گوشه ای مخفی نشست و استاد دیبا باف ، هر تاری كه در پیوستی . گفت : ای زبان به تو پناه می برم و از تو یاری می طلبم كه دست از من بداری و سر مرا در تن نگاه داری . مرد وقتی دیبا را تمام كرد و از كارگاه آن را پائین آورد ، آن را نیكو پیچید و از آن پرداخته شد .

طلیعه صادق دزد از خانه بیرون آمد به سركوی منتظر نشست ، چندان كه مرد از عبادت خود دست كشید ، جامه برداشت و عزم سرای وزیر كرد ببیند او چه گوهری را ظاهر خواهد كرد چون به سرای وزیر رفت و وزیر به بارگاه آمد و در صفه بار نشست و پرده برداشتند ، استاد دیبا باف پیش تخت رفت و جامه عرضه داشت ، چندان كه جامه را باز كردند و حسن صنعت و لطف آن را دیدند ، حیران شدند و بر تناسب آن صورت غریب و تناوب آن نقوش بدیع ، تحسین ها كردند .

پس رای از او سئوال كرد كه : این جامه ، سخت خوب پرداخته ای ، اكنون بگو كه این جامه را به چه كار آید ؟
آن مرد گفت : بفرمای تا این جامه را در خانه نگهدارند تا روزی كه تو را وفات رسد . این جامه را به صندوق تو اندازند . وزیر از این سخن برنجید و فرمود تا آن جامه را بسوزانند و آن مرد را به زندان ببرند و زبان او را حلقومش بیرون كشند .

مرد دزد آن جا ایستاده بود و آن حال را می دید ، چون حكم وزیر را شنید ، خندید . وزیر ، نظر برخنده او افتاد . او را در پیش خود خواند و از سبب خنده او پرسید مرد گفت : اگر مرا به گناه نكرده عقوبت نفرمایی و به مجرد قصد عزم ، بر ارتكاب جنایت مواخذه نكنی ، صورت حال ان مرد را بگویم . وزیر او را ایمن گردانید . مرد دزد حال مناجات او را باز گفت ، وزیر چون آن حكایت را شنید ، گفت : بیچاره تقصیر نكرده است ، اما شفاعت او به نزدیك زبان مقبول نیفتاده است . پس رقم عفو بر جریمهٔ او كشید و او را بفرموده تا قفل سكوت بر دهن نهد . چه كسی كه بر زبان خود اعتماد ندارد ، او را هیچ پیرایه به از خاموشی نیست.

منبع:shamimm.ir



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
در قرون وسطا کشيشان بهشت را به مردم مي فروختند و مردم نادان هم با پرداخت مقدار زیادی پول قسمتي از بهشت را از آن خود مي کردند. فرد دانايي که از اين ناداني مردم رنج مي برد دست به هر عملي زد نتوانست مردم را از انجام اين کار احمقانه باز دارد تا اينکه فکري به سرش زد… به کليسا رفت و به کشيش مسئول فروش بهشت گفت: قيمت جهنم چقدره؟ کشيش تعجب کرد و ...گفت: جهنم؟! مرد دانا گفت: بله جهنم. کشيش بدون هيچ فکري گفت: ۳ سکه. مرد سراسيمه مبلغ را پرداخت کرد و گفت: لطفا سند جهنم را هم بدهيد.کشيش رويکاغذ پاره اي نوشت: سند جهنم . مرد با خوشحالي آن را گرفت از کليسا خارج شد. به ميدان شهر رفت و فرياد زد: من تمام جهنم رو خريدم اين هم سند آن است و هيچ کس را به آن راه نمی دهم. ديگر لازم نيست بهشت را بخريد چون من هيچ کس را داخل جهنم راه نمي دهم. اين شخص مارتين لوتر بود که با اين حرکت، نه تنها ضربه اي به کسب و کار کليسا زد، بلکه با پذيرش مشقات فراوان، خود را براي اينکه مردم را از گمراهي رها سازد، آماده کرد. در جهان تنها یک فضیلت وجود دارد و آن آگاهی‌ است. و تنها یک گناه و آن جهل است.

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
چندی است که انتخاب دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محبوب ومردمی وطراح نظریه تدبیر واعتدال جامعه را از هر حیث با ثبات وعقلانیت وانسانیت نسبتا آشتی داده است.اما ظاهرا این موضوع به مذاق بسیاری که معمولا همیشه بر طبل واویلا وواویلای نابودی دین ومذهب میزنند وتریبونهای بسیاری بسان نوار مسلسل در اختیارشان است خوش نیامده است ودوست ندارند که مردم در این کشور روی رفاه نسبی وارامش فکری وحض معنوی ودوری از هوچیگری را ببینند.ایجاد تنش وجنجال بر سر هیچ وفریاد وا مصیبتا انهم از طریق تریبونهای رسمی سرتاسری شاید مردم عامه ومستمعین حاضر را برآشفته کند امادینداران واقعی وانان که دین را برای عقبی واخرت خویش میخواهند ونه برای منافع دنیا را ازرده خاطر میکند .این چه رویه ایست که در این مملکت جاریست؟!هرکس هر جا یک جمله بگوید هزاران صاحب نظر بر آن شرح مطلب مینویسند وواعظان خطابه میگویند ونقالان نقل میکنند.اصلا به من نوعی هیچ کاره یک لا قبا ی گرسنه مفلوک دربدر در مخارج مانده چه ارتباطی دارد که مارا به زور به بهشت میبرند یا نمیبرند.من انچه دینم وقرآنم وپیامبرم گفته در حد توانم انجام میدهم ((وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى ﴿۳۹﴾) حال بهشتی بودم به بهشتم میبرندم ،جهنمی بودم به جهنم،علی ایحال حتی در اصل دین هم اجباری نیست((لا اکراه فى الدّین قد تَبَیّن الرّشدُ مِن الغىِّ))آیه، پیامى عام و جهان شمول و انسانى دارد و آن این که؛ دین یک مسئله‏ى اعتقادى و قلبى است و اکراه و اجبار در آن محال است و بنده مختار و مخیر است. این قول هم دلیل روشنى بر ردّ جبریون مى‏باشد که گفته‏اند: "انسان در قبول اسلام یا کفر و یا عبادات و معاصى و سایر افعال مجبور است". و در عین حال ذیل آیه به انضمام آیه‏ى بعد از آن، حجت آشکارى است بر ردّ مفوضه که گفته‏اند: "بعد از خلقت انسان همه‏ى امور به اراده و اختیار انسان تفویض شده و خداوند به کنارى رفته و انتظارى مى‏کشد تا روز قیامت؛" زیرا که ذیل آیه و مابعدش مُشْعِر به ولایت و سنّت الهى است که هیچ چیزى از تحت مالکیت و سیطره‏ى الهى خارج نمى‏باشد. با توجه به این موضوع وعنایت به این ایات مردم را نمی توان به زور به بهشت برد.حال تفسیر وواشکافی همین جمله ساده باعث عکس العمل شدید بزرگان دین گردید و ظاهرا بیشتر از مردم به فکرشان هستند که مبادا به جهنم برود کسی از ایران، بهر حال بنوبه خودم از همه دلسوزان مردم کشورم تشکر میکنم بخصوص امامان جمعه محترم تهران و مشهد که بعد از رتق وفتق امور دنیایم به فکر آخرت من هم هستندوانشالله جاده بهشت بدون دست انداز وسرعت گیرباشد و همه ما بلا شک خدا بخواهد بهشتی هستیم؟! مطالب وتوضیحات تکمیلی: امام علی(علیه السلام) عبادت بندگمنظور از عبادت هر نوع عملی است که انسان را به خدا وند نزدیک سازد و او را مقرب درگاه حق تعالی قرار دهد . هر چیزی که در روایات اسلای عبادت شمرده شده است حتما این اثر را دارد که مقرب ا نسان به درگاه حق است . البته عبادت دارای دو معنای خاص و عام است : عبادت به معنای خاص همان نماز و روزه و حج و امثال آن است که به دو بخش واجب و مستحب تقسیم می گردند و اما عبادت به معنای گسترده و عام بندگی خدا است - هر عملی که در راستای رضایت خداوند و انجام وظیفه صورت گیرد حتی اگر تجارت در بازار باشد بندگی خدا است - بچه داری و شوهرداری خانم ها نیز جزء عبادت محسوب می گردد و یا خدمت به خلق از عبادات اجتماعی شمرده شده- این که خداوند در قرآن فرموده «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون؛ جن و انسان را خلق نکردم مگر برای عبادت» منظور همین معنا است یعنی هدف از خلقت بندگی خدا است - بندگی خدای حکیم برای انسان معرفت و کمال می آورد و غرض و هدف خلقت چیزی جز رسیدن انسان و جن به کمال نیست. نگاه به عالم وپدر ومادر هم چون دستور خداست نوعی عبادت محسوب می شود ودر واقع بنوعی تبیین جایگاه عالمان دینی وپدر ومادر است,هنگامی که نگاه به آنها عبادت باشد,بنابر این تبعیت از آنها عبادت بالاتری است. عبادت اجتماعی و فردی: {V عبادت هم مانند سایر دستورات دینی، هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی. نمازی که به فرموده امیر بیان(ع) نزدیک کننده انسان با تقوا به آستان الهی است V}(«الصلاه قربان کل تقی» نهج البلاغه فیض الاسلام، ص 1152){V به صورت دسته جمعی توصیه شده است. این شعر از سعدی که گفته: P}عبادت به جز خدمت خلق نیست{P V}(بوستان سعدی){V در واقع به جنبه های عبادت اجتماعی پرداخته و می خواهد بگوید عبادت اجتماعی در اسلام به جز خدمت به خلق خدا و راضی نمودن خدا از طریق خدمت به خلق او نیست و بارزترین جنبه اجتماعی عبادت، خدمت به خلق است. پیامبران و اولیاء الهی، دلسوزترین و خدمتگزارترین مردم نسبت به جامعه بوده اند و برای هدایت و در آسایش بودن آنها، مشکلات طاقت فرسایی را به جان می خریده اند. قرآن شریف درباره پیامبر اسلام می فرماید: او به خاطر سختی هایی که به مردم می رسید بسیار در رنج و ناراحتی بودV} (توبه، آیه 128).{V در روایت های مختلف نیز بر اهتمام ورزیدن به امور مسلمین تأکید بسیاری شده تا جایی که «ایجاد و تقویت روحیه خدمت به دیگران» به عنوان یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت دینی معرفی شده است. اهداف این اصل عبارت است از: 1- تقویت روحیه خدمت و همکاری. 2- احساس و فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی نسبت به همنوعان. 3- مجاهدت و مداومت در کسب توفیق خدمت به خلق و ادای شکر نعمت خالق و بهره مندی از نعمت دنیا و خیر آخرت. 4- تشویق مردم به همفکری و همکاری در ایفای رسالت انسانی و انجام تکلیف اجتماعی. 5- تهییج عزم و اراده ملی برای کمک رسانی و خدمت به خانواده های فقیر و کودکان یتیم و افراد بی سرپرست. 6- مشارکت در امر سازندگی جامعه اسلامی و تحقق اهداف برنامه های توسعه اجتماعی و رفاه عمومی. وقتی از پیامبر بلند مرتبه اسلام درباره محبوب ترین بندگان نزد خداوند، سؤال شد فرمود: «محبوب ترین بندگان نزد خداوند، آن کسی است که سودش بیشتر به مردم برسد» V} (اصول کافی، ج 3، ص 239).{V در مقابل «کسی که هر روز به امور مسلمانان همت نگمارد، مسلمان نیست»V}(همان، ص 238).{V در یک جامعه اسلامی، همه افراد در واقع اعضای یک پیگرند و به تعبیری یک روح هستند در چند کالبد از این رو بایستی همگی در رفع نیازمندی های یکدیگر بکوشند که این از اجر و پاداش بزرگ برخوردار است تا آنجا که پیام آور رحمت، رسول گرامی اسلام(ص) فرمود: «کسی که برای برادر مؤمن خود نیازی برآورد مانند کسی است که روزگار درازی خدا را عبادت کرده باشد»V} (بحار، ج 74، ص 302).{V مولای پرهیزکاران علی(ع) نمونه والای ایثار و گذشت و خدمتگزاری به مردم بود و بزرگواری ها و احسان ایشان به دیگران باعث شد تا سوره «هل اتی» در شأن و همسر و دو فرزند او نازل شود. حیات علمی و عملی فرزندان این خاندان، از کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) تا حضرت مهدی(عج)، الگوی خدمت رسانی به بندگان خدا بوده و هست. سالار شهیدان و فخر اولیاء الهی امام حسین(ع) در مسیر کربلا؛ به هنگام روبرو شدن با نیروهای عمر سعد، تشنگان آنها را سیراب می نماید: P} آب خود با دشمنان تشنه قسمت می کند{E}عزت و آزادگی بین تا کجا دارد حسین!{P V}(استاد شهریار){V خدمت به خلق حکمت ها و اسرار زیادی دارد؛ از جمله: 1- دین اسلام، کامل و همه جانبه نگر است. در منظر دین انسان کامل کسی است که همه نیازهای فردی و اجتماعی را بشناسد و براساس آن عمل کند. 2- خدمت به دیگران، انسان را از تنگ نظری و خودمحوری خارج ساخته، به مرتبه سعه وجودی ارتقا می دهد. 3- مؤمنان برادر یکدیگرند، کسی که توان جسمی و مالی دارد، باید حقوق مردم نیازمند را بپردازد و اگر شخص این حقوق را مراعات نکند از دین خارج می شود به بیان دیگر روح ایمان از وجودش رخت برمی بندد. 4- خدمت به خلق عبادتی بی رقیب است. هر کس به مردم و خصوصا به مردم محروم بیشتر خدمت کند. به خالق خود نزدیک تر می شود. 5- «خدمت به دیگران» امتثال فرمان خداوند است. آنجا که می فرماید «به درستی، خداوند به عدل و احسان فرمان می دهد و به بخشش به خویشاوندان و...»V} (ان الله یأمر بالعدل والاحسان و ایتاء ذی القربی ...، سوره نحل، آیه 90«.{V 6- تحقق مدینه فاضله و امت جهانی اسلام منوط به تحقق «تعاون و همکاری و روحیه خدمت رسانی به خلق» است. 7- خدمت به خلق ریشه در «همدلی و همدردی» دارد که از جان های پاک و لطیف نشأت می گیرد. به عبارت دیگر خدمت به مردم، روح انسان را لطیف می سازد و عدم توجه به این امر، آدمی را به شقاوت و سختی دل مبتلا می سازد». P}اگر نفع کس در نهاد تو نیست{E}چنین جوهر و سنگ خارا یکی است {P V}(بوستان سعدی، ص 62){V و در نهایت: 8- «مردم خانواده خدایند، هر کس برای این خانواده سودمندتر باشد، ادعایش در دوستی خدا، صادق تر است» V} (دعائم الاسلام، ج 1، ص 320).{V مراد از خلق، در بسیاری از موارد، همه مخلوقات است و به اصطلاح ادبیات عرب، کلمه خَلق، مصدر به معنای اسم مفعول، یعنی به معنای مخلوق است و مراد از آن همه آفریده های خداوند و همه موجودات است. اما گاهی مراد از خلق خصوص انسان ها است. مثل همین شعر که می گوید: عبادت به جز خدمت خلق نیست. عبادت داراى مراتب گوناگونى است و شاید به تعداد انسان‏هاى مؤمن و معتقد عبادات وجود داشته باشد. از آن جا که عبادت در واقع تجلى و ظهور شناخت و معرفت و عمق باور و اعتقاد انسان است، درجات عبادت بستگى مستقیم به میزان معرفت و شناخت انسان از خداوند و نظام هستى دارد. هر قدر معرفت عمیق‏تر و همه جانبه‏تر باشد عبادت از درجه بالاتر و عمیق بیشترى برخوردار خواهد بود. در این میان انبیاء و اولیا - علیهم السلام - چون شناختشان از خداوند متعال و جهان آفرینش از همه بیشتر و عمیق‏تر است. لذا عبادت آنها در رأس همه عبادت‏ها است و حضور و خلوص و توجه آنها در نماز و عبادات از همه بیشتر است و حتى خود آنها عبادات خود را ناقص و ناچیز مى‏شمرند. و زبان حال و قال همگى این است: H}الهى ما عبدتک حق عبادتک{H، خداوندا! تو را چنان که شایسته است عبادت نکردم و عبادتى را که شایسته و در خور توان به جا نیاوردم، چون وقتى آن عظمت خداوند و بزرگى و علم و قدرت و کمالات بى انتهاى او را مشاهده مى‏نمایند و سپس به عبادت‏هاى خود نظر مى‏افکند مى‏بیند این عبادت‏ها با همه عمق و اخلاص در خور چنان پروردگار عظیم و جمیل و جلیلى نمى‏باشد و همین مطلب در مقایسه عبادت‏هاى ما با عبادات انبیا و اولیاء و برگزیدگان حق و پاکان در گاه ربوبى نیز ثابت است. یعنى وقتى نماز و عبادت و دعاى دست و پاشکسته خود را با نماز و دعاى شورانگیز و مناجات آتشین امیرمؤمنان على علیه السلام مقایسه مى‏کنیم و پراکندگى و بى حالى و تفرقه خاطر خود در نمازمان را با حضور و شور و جمعیت خاطر آن راد مرد الهى مى‏سنجیم مى‏بینیم بین این دو هیچ نسبتى وجود ندارد و به خاطر همین نسبى بودن درجات عبادت و بندگى و اعمال است که گفته‏اند: H}«حسنات الابرار سیئات المقربین»{H، «یعنى کارهاى نیک نیکوکاران در نزد مقربان درگاه خداوند گناه و سیئه به شمار مى‏آید، یعنى هر چند در حد خود کارهاى خوب و ارزنده‏اى هستند ولى نسبت به کارهاى عالى‏تر و خالص تر و برخاسته از معرفت و شناخت بیشتر گناه به شمار مى‏آید. در حدیث معروفى که هم در نهج البلاغه و هم در منابع حدیثى دیگر آمده است، چنین مى‏خوانیم: H}«ان قوما عبد وا الله رغبهً فتلک عباده التجار و ان قوما عبدوا الله رهبهً فتلک عباده العبید و ان قوما عبدوا الله شکراً فتلک عباده الاحرار»{H گروهى خداوند را به امید عطاى او پرستش کردند که این پرستش بازرگانان است و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند که این عبادت بردگان است و گروهى خدا را از روى سپاسگذارى پرستیدند و این پرستش آزادگان است V}(نهج‏البلاغه، فیض الاسلام، حکمت 229){V و در بعضى احادیث به جاى شکراً «حباً» آمده، در بحارالانوار حدیثى به این مضمون آمده است: H}الهى ماعبدتک خوفاً من نارک ولا طعماً فى جنتک بل وجدتک اهلاً للعباده نعبد تک{H ؛ V}(بحارالانوار، ج 41، باب 101، ص 14){V یعنى، خدایا من تو را از ترس آتش جهنمت و به طمع بهشتت پرستش نکردم بلکه فقط تو را شایسته نکردم بلکه فقط تو را شایسته پرستش دیدم، پس تو را عبادت و پرستش نمودم. ان برای خدا را به سه دسته تقسیم می کنند و می فرمایند: «عبادت تجار، عبادت بردگان، عبادت آزادگان».

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
استاد حسین زمانی از معلمین بارز وتوانمند ادبیات فارسی درگذشت.استاد زمانی بازنشسته فرهنگی از افرادی بود که عشق به مردم ومنطقه نوقاب در دلش موج میزد وهمیشه بصورت خودجوش پیگیر مسائل ومشکلات نوقاب بود ومن به عینه بارها شاهد تلاشها وپیگیریهای این انسان وارسته بوده ام .ضایعه درگذشت ان فقید سعید رابه بازماندگان و خانواده ایشان تسلیت عرض می نمایم/ روحش قرین رحمت الطاف الهی باد

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
الا يا ايها الساقى ادركاساً وناول‌ها كه عشق آسان نمود اول ولى افتاد مشكل‌ها Ho! O Saki! Pass around and offer the bowl (of love for God) difficulties have o For (the burden of) love (for God) at first (on the day of covenant) appeared easy, but (now) ccurred. به بوى نافه‌اى كه‌آخر صبا زان طره بگشايد زتاب زلف مُشكين‌اش چه خون افتاد در دل‌ها By reason of the perfume (hope) of the musk-pod, that, at the end (of night), the breeze displayeth from (knotted) fore-lock, - From the twist of its musky (dark, fragrant) curl, what blood (of grief) befell the hearts (of the lovers of God)! به مى سجاده رنگين كن گرت پيرمغان گويد كه سالك بى‌خبر نبود ز راه و رسم منزل‌ها With wine, becolour the prayer-mat-if the Pir of the magians (the perfect murshid) bid thee; For of the way and usage of the stages (to God) not without knowledge is the holy traveler (the perfect murshid). مرا در منزل جانان چه امن عيش چون هر دم جرس فرياد مى‌دارد كه بربنديد محمل‌ها In the stage(this world) of (true) Beloved,- mine what ease and pleasure, when momently,The (loud) bell (of the call of death) giveth voice, saying:_ “Bind ye up the chattels of existence!” شب تاريك و بيم موج و گردابى چنين هايل كجا دانند حال ما سبكباران ساحل‌ها The dark night (of the world), and the fear of the wave (of grief), and the whirlpool so fearful (the time of death) The light-burdened ones of the shore (ancestors who have passed the flood of death), _ how know they our state? همه كارم زخودكامى به بدكامى كشيد، آرى نهان كى ماند آن رازى كزآن سازند محفل‌ها By following my own fancy (in hastening to union with God), me (only) to ill fame all my work brought: Secret,_ how remaineth that great mystery (of love) whereof (great) assemblies speak? حضورى گرهمى خواهى ازو غايب مشو حافظ متى ما تلق من تهوى دع الدنيا و اهمل‌ها Hafez! If thou desire the presence (union with God Most High )_from Him be not absent: When thou visitest thy Beloved, abandon the world; and let it go.

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: hafez ,
:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
یارو میره دکتر میگه شبها خواب می بینم با خرها فوتبال بازی میکنم. دکتر میگه این قرصهارو بخور. یارو میگه میشه از فرداشب بخورم؟ دکتر می پرسه چرا؟ میگه آخه امشب فیناله. دعای غضنفر : خدایا تا زنده ایم ما را از دنیا نبر!!! به یارو میگن شیعه هستی یا سنی ؟ میگه به حضرت عباس ما عشایریم. یه خسیس با برق خونه همسایه شون خودکشی میکنه. یه دارکوب با یه بلدرچین ازدواج میکنه بچه شون میشه دارچین! توی دیوونه خونه همه دست میزدن ومی رقصیدن به جز یکی رئیس تیمارستان میگه حتما این خوب شده بفرستیمش خونه . از دیوونه میپرسن :تو چرا دست نمیزنی ؟ میگه آخه من عروسم ! غضنفر نماز خوند بهش گفتند التماس دعا گفت : سلامت باشی ! پلیس :چرا معتاد شدی معتاد: واسه اینکه میخواستم تو زندگی یه چیزی بشم ! دو بانوی مسن از شوهر هایشان صحبت میکردند . اولی گفت : من از اینکه شوهرم ناخن هایش ا میخورد خیلی ناراحتم . دومی گفت: شوهر من هم این عادت را داشت ولی من ترکش دادم . اولی:چطوری دومی :خیلی ساده دندان هایش را مدتی قایم کردم! از یکی که خونشون نزدیک ورزشگاه آزادی بود می پرسن :آیا جو ورزشگاه رو شما هم تاثیر داشته ؟ مرد جواب میده : نه نه نه رن نا نا ایران به غضنفر میگن برو روزنامه کیهان بگیرغضنفر میره بعد یه ساعت برمیگرده و یه الاغ رو با خودش میاره بهش میگن این چیه اوردی .میگه:اخه کیهان نبود همشهری اوردم از غضنفر پرسیدن احساسات متضاد به چی میگن؟ غضنفر گفت: به وقتی که مادر زنتون روی ماشین آخرین سیستمتون سقوط میکنه ! غضنفر شب دوم بعد از عروسیش زنشو میکشه ازش میپرسن: چرا زنتو کشتی؟ میگه چون دختر نبود میگن چرا شب اول نکشتیش؟ میگه اخه شب اول بود. ! به یه آقا میگن که دخترتون رو بلند کردند آقاهه میگه:با چی بردنش. می گه با پاترول. آقاهه می گه ۲ در بود یا۴ در. میگه ۴ در. آقاهه میگه نگو بچه پاترول ۴ در هی میره خوشبحال دخترم که سوار پاترل ۴ در شد ! از غضنفر می پرسن ارتحال چی؟ میگه نمی دونم هر چیه از اسهال بدتره چون بابام گرفت مرد ! یه روز غضنفر بچه اش بعد از عید فطر به دنیا می آد اسمش رو می زاره پس فطرت ! یک بار غضنفر تو خیابون داشته راه میرفته دومی میگه اهای کره خر بعد غضنفر میگه اخه من اینقدر جوونم. به غضنفر میگن اگه کل دنیا رو میدادن به تو باهاش چی کار میکردی میگه می فروختمش میرفتم خارج ! یک روز دو خروس به دنبال یک مرغ راه افتاده بودند درحالی که مرغ ناز میکرد خروس دومی به اولی گفت: ولش کن بابا تعاونی لختش را میفروشد. ! غضنفر به نامزدش گفت دوست داری فردا شب با هم غذا بخوریم ؟ نامزدش با اشتیاق فراوان گفت : البته ، با کمال میل! غضنفر : خوب به مادرت بگو غذا درست کنه من فردا شب میام خونتون ! فریبرز این انشاء را درباره دیدارش از یک باغ وحش نوشته بود : ما یک روز بعدظهر به باغ وحش رفتیم. من در آنجا تنبل ترین حیوان روی زمین را دیدم اسم این حیوان گورخر بود چون ما بعدظهر به باغ وحش رفته بودیم ، ولی با این حال گورخرها از تنبلی هنوز پیژامه هایشان را از تنشان در نیاورده بودند ! روزی غضنفر پسرش را به میهمانی می بره ، پسره بین غذا مرتب آب می خوره پدره عصبانی میشه سیلی در گوش پسرش می زنه که به جای غذا چرا داری آب می خوری ؟بعد از تمام شدن غذا پدر و پسر از مجلس خارج می شند. پدر از پسرش می پرسه آخه چرا همه اش آب می خوردی پسر میگه چون می خواستم غذای بیشتری در شکمم جا بدم ناگهان باباهه سیلی مجددی میزنه تو گوش پسرش پسره می پرسه این دیگه برای چی بود؟ پدر میگه این برای این بود که این ترفندت را باید سر غذا به من میگفتی ! غضنفر لامپ خانه اش میسوزد پماد سوختگی میمالد ! یک روز غضنفر با خانمش میرن دکتر و می گن آقای دکتر مابچه دار نمی شیم دکتره پس از معاینه میگه اشکال از شما است آقا . در جواب غضنفر می گیه: اینکه ارثی است پدرم و پدر بزرگم هم بچه دار نمی شدند ! غضنفر میبینه کوه ریزش کرده و همون موقعه یه قطار میومده فورا پیرهنشو اتش میزنه تا قطار متوجه بشه تا قطار توقف میکنه ترکه نارنجک میندازه زیره قطار میگن بابا این چه کاری بود؟ میگه بنده از بچگی علاقه شدیدی به دهقان فداکار و حسین فهمیده داشتم معلم: نادر شاه رو کی کشت. شاگرد: اقا به خدا من نکشتم ! یه روز ۳ نفر به اسم های به من چه و به تو چه وادب میرن دزدی پلیس میاد میگیرتشون ادب میره بالای درخت از به من چه میپرسن اسمت چیه میگه به من چه ازبه توچه میپرسن اسمت چیه میگه به تو چه میگن شما ادبتون کجاست میگن مونده بالای درخت ! مرد: قسم می خوری که منو به خاطر پولهایم دوست نداری؟ زن: هزارتومن بده تا قسم بخورم! غضنفر میره بقالی، می بینه رو دیوار بزرگ نوشتن: علی با ماست! حسن با ماست! حسین با ماست! میگه: ببخشید اقا، شما ماست خالی ندارید؟! هر سال موقع قرعه کشی بانک غضنفر میرفته مشهد التماس امام رضا میکرده که در قرعه کشی ماشین برنده بیشه اما هیچوقت هیچی برنده نمیشده. دوباره پامیشه میره مشهد التماس تا ازشدت خستگی خوابش میبره. امام رضا میاد به خوابش و میگه بنده خدا اول یه حساب توی بانک باز کن بعد بیا سراغ من ! غضنفر داشته راه میرفته خسته میشه شروع میکنه به دویدن!!!!!! یارو غضنفر بچه نداشته، میره مسافرت، میاد میبینه سه تا بچه داره. ازش می پرسند: چی شد، تو که بچه نداشتی؟ میگه: والله همسایه ها شرمنده کردن! غضنفر بچه دار نمیشده، محلشون رو عوض میکنه! غضنفر میخواسته بره شهرک آزمایش برای امتحان رانندگی , صبح ناشتا میره امتحان شهر بده ! غضنفر میبینه همسایش برفهای پشت بام روپاروکرده وریخته توکوچه.عصبانی میشه وبرفاروبازحمت زیادباسطل میبره روپشت بام خودش پهن میکنه ومیگه:اینابایدافتاب بخورن تاخشک بشن! شنیدین وجه تشابه غضنفر با پارک چیه ؟ خوب گفتن که هر جفتشون تاب دارن ! تو نا کجا آباد می آن جمعیت مردم رو با هلیکوپتر گلباران کنند عده زیادی کشته میشن ! برسی میکنن میبینن گل و با گلدوناش پایین میانداختن ! غضنفر پشتش رو می خواسته بخارونه, دستش نمیرسیده ! صندلی زیر پاش میگذاره ! غضنفر داشته شنا می کرده مایوش سوراخ میشه غرق میشه ! # ۳۵ سال سن داشته بهش میگن چرا تا الان مجرد موندی و ازدواج نکردی ?! میگه والا تا الان برادر زن دلخواهم رو پیدا نکردم ! غضنفر داشته تو بینهایت راه می رفته یه صدای بلند به گوشش می رسه برمی گرده میبینه دوتا خط موازی خوردن بهم ! غضنفر داشته پسرشو در باب ازدواج نصیحت می کرده ! می گفته: پسرم خواستی زن بگیری برو از فامیل زن بگیر ! ببین دایت رفته زندای تو گرفته , عموت رفته زن عموتو گرفته , من اومدم مادرت و گرفتم ! حالا تو هم از فامیل زن بگیر ! سه دیوانه هم اتاقی بودن – یک روز خبر آوردن که دوتاشون بالا پایین می پرن و میگن که ما سیب زمینی هستیم و داریم تو روغن سرخ میشیم و سومی ساکت نشسته ! رییس بیمارستان هم طبق معمول رفت که این دیوونه رو مرخص کنهه. پرسید تو چرا با دوستات نیستی ؟ اون هم گفت : آخه من کف ماهیتابه چسبیدم! دخترهای بلوند به عدم تیزهوشی معروفند!؟ روزی دو بلوند در خیایانی قدم میزدند و چشمشان افتاد به یک جعبه پودر که گوشه ای افتاده بود. اولی آنرا برداشت و بازکرد و در آینه کوچک آن نگاهی کرد و گفت ام … این قیافه آشناست ! دومی آنرا گرفت و نگاه کرد . گفت عجب احمقی هستی تو … این منم دیگه …!! کارگری در طبقه ۱۲ ساختمان نیمه سازی کار می کرده. شخصی از پایین صدا زد: غضنفر زنت از طبقه پنجم منزلتان افتاد پایین و مرد. کارگر بیچاره خیلی ناراحت شد و بسرعت پایین آمد و به سمت خانه عازم شد. در راه کم کم آرامتر شد,سر چهار راه اول بیاد آورد ! ما که خونمون ۲ طبقه بیشتر نیست. دو تا خیابون اونطرفتر بخودش گفت : من که اصلا زن ندارم ! و کمی بعد بیاد آورد !! من که اصلا غضنفر نیستم ! مرد نابینایی در خیابان یک رنده پیدا کرد. مدتی طولانی به این طرف و آن طرفش دست کشید. بلاخره گفت: این چرت و پرت هاچیه نوشتن! یکبار یک همشهری یک خیار بر می داره می بره سوپرمارکت , به فروشنده می گه: ببخشید آقا خیارشور دارید؟ فروشنده هم در جواب می گه بله داریم. همشهری ما هم می گه پس بی زحمت این خیار ما رو هم بشور. یک هواپیما تو برره سقوط می کنه تیم جستجو روز اول ۴۰۰ جسد رو پیدا میکنن , روز دوم ۶۰۰ نفر رو پیدا میکنن , روز سوم ۱۰۰۰ نفر رو پیدا میکنن . خبر به تهران می رسه از تهران بازرس ویژه می فرستن برای بررسی , می بینن که هواپیما تو قبرستان سقوط کرده بوده. غضنفر رفته بوده مکه. تو مراسمی که باید به شیطون سنگ بزنه، یهو سنگاش تموم میشه… اونم به جاش فحش میده - رفیقغضنفر ازش میپرسه: غضنفر، پنجشنبه-جمعه کجا بودی؟ ترکه میگه: والله امام رضا طلبید، با بر و بچه ها رفتیم شمال ! ترکه میره خواستگاری، مادر- پدر دختره بهش جواب رد میدن، میگن دختر ما داره درس میخونه. ترکه میگه: ایشکال نداره، من میرم دو ساعت دیگه برمیگردم ! غضنفر میره دکتر، میگه: آقای دکتر به دادم برس، الان دو هفته است هر شب تا صبح کابوس میبینم! دکتره میپرسه: چه کابوسی می بینی؟ غضنفر میبینه: هر شب خواب میبینم قورباغه ها جام جهانی راه انداختن، منم هرشب وامیستم داور! دکتره میگه: ای بابا، این که خیلی ناجوره. بیا برات یک دوا مینویسم، از فردا بخور خوب میشی. غضنفر می پرسه: آقای دکتر، میشه این قرصها رو از پس فردا بخورم؟! دکتره میگه: شدنش که میشه، ولی واسه چی؟ غضنفر میگه: چون فرداشب فیناله ! تو خیابون تصادف میشه، یک وانت نیسان گردن کلفت میزنه به یک موتور، دو نفر ترک موتور بودن یکیشون سرش میخوره به جدول و جابه جا تموم میکنه، دومی فقط پاش میشکنه. خلاصه ملت جمع میشن دورشون، اون بدبختی که پاش شکسته بوده هی داد و هوار میکرده، غضنفر میره جلو بهش میگه: خجالت بکش خیابون رو گذاشتی رو سرت! تو که الحمدالله چیزیت نشده، ببین اون رفیقت بنده خدا تموم کرده اما اینقدر سر و صدا نمیکنه ! غضنفر میره لباس فروشی، میگه: ببخشید شلوار نخی دارید؟ یارو میگه: بعله. غضنفر میگه: قربونت دو نخ به ما بده! غضنفر میره بقالی، میگه: حاج آقا سیگار نخی داری؟ یارو میگه: بعله داریم. غضنفر میگه: بی زحمت یک بیست

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 641
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
حکایت امروزی باسلام روزی روزگاری پدری پسرکوچکش راباسروصدای زیاد همراه بادشنام به خودواجدادش به امادگی میبرد فردی اورادید وپرسید که چه شده این بچه گناهی ندارد که بااوسروصدا می کنی درجواب گفت دست ازدلم بردارکه دلم خونه .پرسید مگه چی شده؟ گفت درکودکی مرتب پدرم به من امرونهی میکرد . باپای لخت باید میرفتم برای حیوانات علف می اوردم واصطبل راتمیزمی کردم کارهرروزم شده بود جرئت نداشتم که بگم خسته شدم هیببت وحرمت پدری اجازه توهین رابه من نمیداد باخودم گفتم صبرکن روزی پدرخواهم شد ومن ان روز نیز مثل پدرم بر فرزند وهمسرم حکومت خواهم کرد وعقده خودراخالی خواهم نمود؟!. حالا که ان زمان رسیده است درست همان شیو پدرم ادامه دارد به نوعی دیگر. زن ازطرفی نق میزند وفرزند بطورکامل حکومت می کند مثل گذشه شدم نوکر زن وفرزند جرات اعتراض ندارم . ماکه از زندگی شانسی نداشتیم این هم اززمانه امروز شما قضاوت بفرمایید.( نسل سوخته که میگن همینه)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!! نقل از تپه ریگ

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
به نقل از تابنک: یک روز پس از سالگرد انتخاب سید محمد خاتمی به ریاست جمهوری در انتخابات هفده سال پیش، روزنامه‌های اصلاح‌طلب علاوه بر مرور گفتمان خود به مقایسه شرایط آن زمان با شرایط دولت روحانی پرداخته‌اند. مذاکرات هسته‌ای و ادامه همایش‌های دلاوری و دلواپسی در کنار بررسی وضعیت بازار ارز، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های امروز است. روحاني تنهاي تنهاي تنها است! روزنامه ابتکار در سرمقاله امروز خود با تیتر «روحانی تنهای تنهای تن‌ها» و به قلم محمدعلی وکیلی نوشته است: دو سال پایانی دوره دوم ریاست جمهوری در ایران همواره با سقوط آزاد منحنی محبوبیت رؤسای جمهور همراه بوده است. نگاهی به منحنی محبوبیت احمدی‌نژاد در هشت سال ریاست جمهوری‌اش، در میان هواداران خود، گواه این موضوع است. در این مقاله فرصت پرداختن به چرایی آن نیست؛ ولی روشن است رؤسا هر چه به پایان دو سال آخر نزدیک می‌شوند از تعداد یارانشان کاسته می‌شود و سرعت ریزش همراهان بیش از سرعت رویش اولیه آنان می‌باشد. به عبارتی کسانی که در روزهای اولیه ریاست جمهوری احمدی‌نژاد با سرعت برق خود را در لایه اولیه همراهانش جای دادند و ماراتن نفس گیر نزدیک شدن به وی را استارت زدند، در دو سال آخر معکوس آن عمل کردند و این بار ماراتن فاصله گیری از وی را شروع کردند. زبان مدح و ستایش روزهای اولیه به زبانش نکوهش و سرزنش تغییر یافت. وضع آنچنان شد که احمدی‌نژاد ماند و مشایی و تنهایی رقت بارش. آنان که از نردبانش بالا رفته بودند در‌‌ همان بالا ایستادند و جار زدند که راه ما این نبود و ما را با وی نسبتی نیست. البته تنها شدن احمدی‌نژاد با خاتمی متفاوت بود. احمدی‌نژاد نه فقط یاران و همراهان را از دست داد، که از نظر پایگاه اجتماعی نیز دستش خالی شد. او وقتی به پشت سر نگاه کرد، نه یاری در میدان دید و نه یک پایگاه مشخص اجتماعی که حامی‌اش باشد. تنها یار وفاداری که همچون سایه در کنارش ماند، مشایی بود. سید محمد خاتمی هم در دو سال آخر پایان دوره‌اش گرفتار سیر نزولی محبوبیت شد و ریزش یاران دامنش را گرفت؛ ولی پایگاه اجتماعی خاتمی ریزش یاران و همراهانش را جبران کرد و عامل ماندگاری و مصونیتش در ساحت سیاست ایران شد. اکنون روحانی به شکلی دیگر گرفتار تنهایی زود هنگام شده است. هنوز زود است که گفته شود محبوبیت روحانی رو به کاهش است چرا که مردم همچنان امید به تدبیرش دارند و نگاهشان به روزهای آفتابی آینده است. ولی بی‌شک روحانی از نظر یاران هم گفتمان، تنها مانده است. از جمله دلایل تنهاییش اینکه خود مجبور شده یک تنه وارد صحنه شود و پاسخگوی سیل انتقادات، اعتراضات و فشارهای مهندسی شده باشد. در میدان رویارویی نفس گیر و در مقابل فشار بی‌امان گروه‌های خاص، هیچ صدایی به جز صدای شخص روحانی به گوش نمی‌رسد. گو اینکه دولت به تمامی در شخص خودش خلاصه شده است. او هم باید پاسخگوی ضعف اجرایی تیم همکاران باشد و هم یک تنه در برابر عهد شکنی غربی‌ها بایستد؛ همزمان نیز باید نگران وضعیت و موقعیت بدنه اجتماعی باشد. باری، می‌بایست خود به تنهایی در پشت صحنه در مقابل حملات، سینه سپر کند و بر روی صحنه نیز مدافع سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجه وسیاست داخلی دولتش باشد. این نوع تنهایی، خاصِ روحانی است، چرا که یاران خاتمی هر کدام در قامت شخص خاتمی قادر به پیشبرد گفتمان دوم خرداد بودند و فشار وارده توزیع می‌شد؛ در نتیجه درآن دوره گفتمان اصلاحات در مقابل فشارهای وارده قدرت هماوردی داشت. همراهی دستگاههای مختلف نظام با احمدی‌نژاد در چهار سال اول نیز موجب شد تا احمدی‌نژاد گرفتار تنهایی زود هنگام نشود. اما روحانی نه آن یاران هم قامت را دارد و نه آن همراهی دستگاه‌های مختلف را. بخش مهمی از دولتمردان کنونی چنان در لاک خود فرو رفته و آن چنان بی‌رنگ شده‌اند که هیچ تفاوتی با دولتمردان دولت احمدی‌نژاد یا رقبای آقای روحانی ندارند. هیچ گونه تعصب، غیرت، وموضع گفتمانی در بخش مهمی از دولتمردان فعلی مشاهده نمی‌شود. مشی آنان، به بهانه اعتدال، آنچنان است که به آسانی با هر گفتمان و پاد گفتمان دیگری نیز قابل جمع می‌باشد. گر چه صدای حمایت آقایان هاشمی و خاتمی لاینقطع در دفاع از دولت روحانی تی‌تر روزنامه‌ها می‌شود، ولی بی‌تفاوتی و بی‌تعصبی برخی از دولتمردان، تنهایی روحانی را تشدید کرده است. روحانی یا باید به مانند احمدی‌نژاد و خاتمی روی صحنه بازیگر باشد و یا باید همچون هاشمی پشت صحنه نقش آفرینی کند. او نمی‌تواند همزمان پشت صحنه بر سر شعار‌هایش بماند و آن‌ها را عملی کند و در عین حال روی صحنه هم ترکش‌ها را به جان بخرد. همکاران و تیم همراهش باید ضربه گیر روی صحنه باشند. او نبایست به تنهایی تمام اضلاع گفتمانی‌اش را فریاد بزند. هر کدام از وزرا، معاونین، استانداران و...‌ باید ضلعی از گفتمان اعتدال را بر عهده گیرند و به پیش ببرند. اما واقعیت صحنه نشان می‌دهد که او خود به تنهایی در جایگاه گفتمان سازی و همزمان مهندسی گفتمان و مجری نقش آفرینی می‌کند. به طور طبیعی این وضع تداومی ندارد، چرا که انرژی وی محدود و هزینه این تنهایی سرسام آور است. بخشی از بی‌رحمی و بالا گرفتن حملات مخالفین دولت، نتیجه تنها ماندن روحانی است. به نظر نگارنده درمان این تنهایی در دست خود روحانی است. او باید برای برون رفت از شرایط کنونی، تدبیری بیندیشد و هزینه سرسام آور ادامه راه را نپردازد و این بار را یک تنه بر دوش نکشد. روحانی خوب می‌داند که هنوز وقت باقی است. این در حالی است که علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با شرق به بررسی «تشابه و تفاوت دوران دولت‌های اعتدال و اصلاحات» پرداخته و نوشته است: «بدنه اجتماعی» یا «هوادار» اصطلاحی است که به جرات می‌توان گفت با انتخابات دوم‌خرداد ۷۶ رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. این طیف که علاوه بر کنشگران سیاسی، فعالان بخش‌هایی که تا به آن روز کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند را شامل می‌شد، با ورود سیدمحمد خاتمی به عرصه رقابت جان تازه‌ای گرفت. این بدنه اجتماعی با حضور فعالان سیاسی، اجتماعی و جوانان و زنان شکل جدید حیات خود را برای طرح خواسته‌ها، انتظارات و البته تغییرات در سطوح قدرت آغاز کرد. به این شکل بدنه هوادار وارد معادلات سیاسی شد از آن زمان تا به امروز نقش موثری در روندهای سیاسی ایران یافته است. حسن روحانی هم در شرایطی توانست نتیجه رقابت خرداد ۹۲ را ازآن خود کند که این بدنه اجتماعی پس از مدتی بلاتکلیفی، وزن خود را در کفه ترازوی او گذاشت شکوری راد درباره شباهت‌های میان روزهای پس از دوم خرداد ۷۶ و این روز‌ها گفته است: آقای خاتمی به طور مشخص با نام اصلاحات به صحنه انتخابات وارد نشدند. شروع کار آقای خاتمی با یک‌سری حرف‌های جدید بود. این حرف‌های جدید، تقریبا یک‌سال‌ونیم بعد از حضور ایشان در قدرت به‌عنوان اصلاحات نمود پیدا کرد. یک‌سری حرف‌ها و شعار‌ها بود که تحقق آن‌ها نیازمند یک‌سری اصطلاحات بود که به مرور عنوان اصلاحات به آن داده شد. این عنوان اول در ادبیات بین‌الملل به‌کار برده شد و بعد وارد ادبیات سیاسی داخل کشور شد. الان هم وضع همین‌گونه است. آقای روحانی یک‌سری حرف‌هایی زد که این حرف‌ها مطالبات مردم بود. مردم خواهان تغییر بودند. حالا برخی از مطالبات سیاسی است، برخی اقتصادی و برخی هم در زمینه سیاست خارجی یا حقوقی است. این خواسته‌ها در شرایط کنونی از زبان آقای روحانی شنیده می‌شود. از طرفی احساس اصلاح‌طلبان این بود که اگر در شرایط آن زمان سطح مطالبات خود را پایین بیاورند و امکان تحقق‌‌ همان مطالبات را افزایش دهند، این به نفع کل روند اصلاحات است. بنابراین انتخاب آقای روحانی درست شبیه انتخاب آقای خاتمی در سال ۷۶ است. شعار‌ها و خواسته‌ها‌‌ همان چیزهایی است که اصلاح‌طلبان از گذشته می‌خواستند. به خصوص به دلیل عقبگردی که در دوره احمدی‌نژاد نسبت به روند اصلاحات دوره آقای خاتمی صورت گرفته بود، این مطالبات به نقطه اول یا حتی قبل از شروع آن برگشت. این تغییر شرایط اسمش اصلاحات است، اصلاحات یا از نوع اصلاحات آقای خاتمی، یا از نوع آقای روحانی. بنابراین اگرچه آقای روحانی عنوان اصلاح‌طلب نداشته اما حرف‌های او از جنس اصلاح‌طلبانه است و مورد اقبال هم قرار گرفته است. پاتک ناموفق بانک مرکزی به آشفته بازار ارز روزنامه شهروند، کارنامه مرکز مبادلات ارزی و رویای ارز تک‌نرخی را بررسی کرده و نوشته: سال‌های ۹۰ و ۹۱ در تقویم اقتصادی ایران، سال‌هایی استثنایی بود؛ در همین دو سال میزان درآمد ملی به شدت سقوط کرد و در کنار آن تورم سر به آسمان گذاشت و قیمت‌ها را بالا کشید؛ چرا که ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی آن‌قدر پایین رفت که اقتصاد ایران به حاشیه برود. یکی از اولین و مهم‌ترین بازارهایی هم که درنتیجه این وقایع و تحریم‌ها، هجوم صاحبان نقدینگی را تجربه کرد، بازار ارز بود که زلزله بزرگ قیمتی را تجربه کرد و نماد بیرونی‌اش را در چهارراه استانبول دید. اما در این میان، نمی‌توان از سیاست‌های شتاب‌زده و رنگ‌به‌رنگ بانک مرکزی، در پیدایش نوسان‌های شدید قیمتی عبور کرد که موثر واقع شد. زیرا کفه تقاضا در بازار سنگین‌تر از عرضه شد و عرضه‌های قطره‌چکانی بانک مرکزی هم به داد متقاضیان نرسید تا افزایش ارزش برابری دلار به ریال سرعت بگیرد و از‌ هزار به سه و حتی چهار‌هزار تومان هم نزدیک شود. اما در این میان، خبر‌ها از تسری واسطه‌گری از بازار به بانک مرکزی حکایت داشت و‌‌ همان روز‌ها می‌گفتند بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه خود، دلار را با قیمت تقریبا آزاد به بعضی صرافی‌ها می‌فروخت و از اختلاف قیمت نقدینگی جذب می‌کرد. در‌‌نهایت وقتی رشد قیمت ارز، جان همه را به لب رساند بانک مرکزی بالاخره تصمیم گرفت فکری برای ارز کم و تقاضای فراوان بکند. این درحالی بود که بازار سرمایه به شدت در تلاش بود در‌‌ همان روز‌ها مجوز تأسیس بورس ارز را بگیرد و دامنه حضور خود را بعد از بازار تأمین مالی به بازار ارز افزایش دهد. بانک مرکزی که در حوزه تأمین مالی و تسهیلات داوطلب شراکت با بازار سرمایه بود؛ در بازار ارز هیچ میلی به شراکت نشان نمی‌داد و در برابر این پیشنهاد که روی میز اقتصاد وقت قرار داشت، سیاست سکوت در پیش گرفته بود؛ اما پرواضح بود که در مقابل این تک به دنبال یک پاتک است. یعنی ضد حمله‌ای به نام مرکز مبادلات ارزی. به هر حال در شرایطی که کالاهای وارداتی براساس نیاز داخلی اولویت‌بندی شده بودند، بانک مرکزی طرح مرکز مبادلات ارزی را با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت به مرحله اجرا رساند تا پرونده بورس ارز عملا دوباره به بایگانی وزارت اقتصاد فرستاده شود. برای محکم‌کاری هم هیچ‌کدام از دو مجری فرصت را از دست ندادند و اتاقی در یکی از ساختمان‌های وزارت صنعت به این مرکز اختصاص یافت تا ارز مبادله‌ای به قیمتی ارزان‌تر در اختیار گروهی قرار بگیرد که واجد شرایط بودند. بانک مرکزی هم هر روز قیمت مبادله‌ای ارز در این مرکز را اعلام می‌کرد تا شاید به مرجعی برای قیمت‌گذاری بازار آزاد تبدیل شود هرچند که بازار معمولا در این میان راه خود را می‌رفت و نرخ‌ها براساس سیاست‌های کلان‌تر به خصوص در حوزه سیاسی تعیین می‌شد. از سوی دیگر دریافت‌کنندگان و متقاضیان هم می‌گفتند دو نرخ آزاد و مبادله‌ای تفاوت ناچیزی با یکدیگر دارند و البته بروکراسی اداری هم کار را برای دریافت همین ارز کمی ارزان‌تر دشوار می‌کند. به همه این‌ها هم باید اضافه کرد قیمت‌هایی که باید تک‌نرخی می‌شد اما نشد. در چنین شرایطی پرسش این است که می‌توان عملکرد مرکز مبادلات ارزی را موفق ارزیابی کرد یا باید آن را هم در لیست طرح‌ها و ایده‌هایی ناپخته و عجولانه‌ای جای داد که دولت نهم و دهم آغاز کرد اما نتوانست به سرانجام برساند؟ محسن مولایی عضو انجمن قطعه‌سازان خودرو درباره تجربه خودش به‌ عنوان یک تولیدکننده از مرکز مبادلات ارزی به شهروند گفت: در فهرست اولویت‌هایی که مشمول دریافت ارز مبادله‌ای قرار می‌گرفتند، فعالان صنعت خودرو جایی نداشتند ارزی هم که قرار است تعلق بگیرد هنوز به دستمان نرسیده اما وقتی ‌سال گذشته به این مرکز معرفی شدیم گفتند پرونده خود را تحویل دهید بعد از ۶ ماه نوبت به شما خواهد رسید. ما هم عطای ارز مبادله‌ای را به لقایش بخشیدیم و نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کردیم. او این‌چنین پروسه‌ای را برای دریافت ارز «دریوزگی» توصیف کرد و افزود: ارز مانند هر کالایی باید به قیمت واقعی فروخته شود اگر ارز سه‌هزار تومان قیمت دارد به‌‌ همان قیمت بفروشند اگر ارزشش بیشتر است با پذیرفتن تبعات‌‌ همان نرخ را اعلام کنند چون تنها در این صورت است که تولید جان می‌گیرد و امکان رقابت در بازار جهانی را به دست می‌آورد. مولایی تصریح کرد: اگر تمام فعالیت‌های اقتصادی دولت قبل را منفی هم در نظر بگیریم فرآیندی از تصمیم‌گیری‌ها که به افزایش قیمت ارز منجر شد، در‌‌نهایت تولید را نجات داد چون تا پیش از آن کالاهای خارجی به خصوص چینی‌ها توان رقابت را از تولید داخلی گرفته بودند اما امروز ما می‌توانیم با توجه به محاسبه واقعی‌تر قیمت، با آن‌ها رقابت کنیم. این تولید‌کننده با اشاره به ماهیت مرکز مبادلات ارزی تأکید کرد: این مرکز یا هر مرکز دیگری از این دست ازجمله بورس ارز مادامی که به دو یا سه نرخی شدن قیمت‌ها منجر می‌شود نتیجه‌ای جز بروکراسی و فساد ندارد. شاهین شایان‌آرانی کار‌شناس اقتصادی اما ایده راه‌اندازی مرکزی برای مبادلات قانونمند و نظام‌مند را درست و قابل دفاع دانست هرچند که نحوه اجرای آن را با توجه به بروکراسی مورد انتقاد قرار داد. او به «شهروند» گفت: قرار بود این مرکز با فعالیت خود در‌‌نهایت زمینه ایجاد بازاری تک‌نرخی را فراهم کند اما نتوانست به چنین هدفی دست یابد. او افزود: درحال حاضر معاملات کلان که معمولا به صورت حواله‌ای صورت می‌گیرد، در مرکز مبادلات ارز سروسامان می‌یابد اما مبادلات خرد به صرافی‌ها ارجاع داده می‌شود. آرانی، ایده تأسیس بورس ارزی که زیر نظر بازار سرمایه اداره شود را نیز رد کرد و افزود: ارز چون در قالب بازار پول قرار می‌گیرد قاعده کلی آن است که هر بازاری در این حوزه زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کند نه بازار سرمایه. ضمن این‌که در ایران مسئولیت ایجاد ثبات در بازار ارز برعهده همین بانک است. به گفته او در دیگر کشورهای دنیا هم بازار ارز از طریق گروهی از نهاد‌ها که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند، ساماندهی می‌شود به‌عنوان مثال در آمریکا صرافی‌ها وجود ندارند یعنی عمده مبادلات ارزی در بانک‌هایی که مجوز معامله ارزی دارند، صورت می‌گیرد. این به معنای انتقال صرافی‌ها به درون شبکه بانکی است. شایان‌آرانی ادامه داد: در روش دیگر معاملات عمده در بانک‌ها انجام می‌گیرد و مبادلات کوچک‌تر به صرافی‌ها انتقال می‌یابد. درحال حاضر هم در ایران مرکز مبادلات ارزی‌‌ همان نقشی را ایفا می‌کند که در شیوه دوم برعهده بانک‌هاست. او با تأکید بر این‌که چنین تمرکز معاملاتی در یک مرکز را تأیید می‌کند افزود: موفقیت این مرکز البته منوط به اعمال نظارت صحیح و متمرکز، حذف بروکراسی اداری و البته حرکت به سوی تک‌نرخی شدن است چون مادامی که چند نرخ برای معاملات وجود داشته باشد، وجود فساد غیرقابل اجتناب خواهد بود. موفقیت مرکز مبادلات ارزی؛ البته منوط به اعمال نظارت صحیح و متمرکز، حذف بروکراسی اداری و البته حرکت به سوی تک‌نرخی شدن است چون مادامی که چند نرخ برای معاملات وجود داشته باشد، وجود فساد غیرقابل اجتناب خواهد بود. در آمریکا صرافی‌ها وجود ندارند یعنی عمده مبادلات ارزی در بانک‌هایی که مجوز معامله ارزی دارند، صورت می‌گیرد این به معنای انتقال صرافی‌ها به درون شبکه بانکی است. برخی نمایندگان مجلس آرزوی شکست مذاکرات را دارند شهروند سخنان نایب‌رئیس دوم مجلس را مورد توجه قرار داده که گفته: بنده ۱۶‌سال در مجلس شورای اسلامی با روحانی همکاری نزدیک داشته‌ام و با قاطعیت می‌گویم «اعتدال»، «خردگرایی»، «عقلانیت» و «عمل فراجناحی» که حسن روحانی به‌عنوان شعار انتخاباتی خود از آن‌ها سخن گفت نه فقط شعار بلکه در «جوهره و خمیرمایه» وجود او عینیت دارد. محمدرضا باهنر در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین اصفهان با اشاره به افراط‌گرایی برخی جریانات سیاسی افزود: با وجود آنکه احترام به موجودیت گروه‌های افراطی از هر دو دسته اصلاح‌طلب و اصولگرا واجب و ضروری است اما آنچه همه گروه‌ها و جریانات سیاسی باید به آن توجه کنند این است که مصلحت کشور در دور نگه ‌داشتن گروه‌های تندرو و رادیکال از میدان تلاش و کوشش و تصمیم‌گیری است؛ چراکه این افراد به اسم دفاع از اصل انقلاب اسلامی به دشمنی و پرخاشگری دست می‌زنند، درحالی‌که به فرموده مقام معظم رهبری، «بصیرت شناخت دوست و دشمن» را ندارند و فارغ از یک زمان‌شناسی درست و منطقی به تخریب‌گری علیه دیگران اقدام می‌کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فیلم مستند «من روحانی هستم» اظهار کرد: هر چند در این فیلم سعی شده تا بنا بر مستندات دقیق و معتبر، شخص روحانی بر اساس رفتار او به مخاطب شناسانده شود، بنده اعتراض و ادعای مسئولان دولت مبنی بر انحراف‌سازی هدفمند و غرض‌ورزانه را به این مستند وارد می‌بینم چراکه بخش‌های این فیلم مانند تکه‌های پازلی است که نابجا و در ساختاری ناپسند در کنار هم قرار گرفته و قصد داشته‌اند تصویری را از رئیس دولت یازدهم به نمایش بگذارند که مورد پذیرش دولت و دوستداران آن نیز نیست. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسش دیگری درباره دلیل حضور نمایندگان در همایش‌های «دلواپسیم» تصریح کرد: مجلس محل همه بحث‌های سیاسی ازجمله مسأله آب، سیاست داخلی، سیاست خارجی، دلواپسیم و دلاوریم است و این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اظهارعقیده درباره موضوعات متنوع کشوری مورد انتقاد قرار بگیرند، موضوع درستی نیست؛ هرچند من این موضوع را نیز کتمان نمی‌کنم که برخی نمایندگان مجلس در آرزوی شکست کامل مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ هستند. ابتکار نیز مانند دیگر روزنامه‌های هوادار دولت به برگزاری همایش تازه منتقدین دولت پرداخته و در مطلبی با تیتر «موج تازه دلواپسی» نوشته: اگرچه عنوان «دلواپسیم» که در اولین همایش مخالفان تصمیمات هسته‌ای دولت برگزار شد، آن قدر به طنز و جدی تکرار شد که گویی کارکردی را که سامان دهندگان آن همایش داشتند، محقق نکرد. اصطلاح دلواپسی در هفته‌های گذشته به گونه‌ای دستمایه تحلیل، تفسیر، یادداشت، گزارش و اشکال دیگر رسانه‌ای قرار گرفت که شکلی طنزآمیز به خود گرفت. ‌گاه نیز به طعنه مخالفان این گروه بدل شد که پاسخ دکتر محمد جواد ظریف به نمایندگان مخالف دولت در مجلس نمونه مشهور آن است. وزیر خارجه در آن جلسه گفته بود «ما دلاوریم نه دلواپس». اکنون برخی از مخالفان دولت در صدد برگزاری همایشی هستند، که برخی از سخنرانان همایش دلواپسیم قرار است در آن سخنرانی کنند و آن گونه که خبرگزاری فارس گزارش داده، قرار است در‌‌ همان محلی انجام شود که همایش پیشین برگزار شده بود. اما گویی دست اندرکاران این همایش طعنه محمد جواد ظریف را گرفته و قرار است که با آن‌‌ همان برخوردی را داشته باشند که مخالفان همایش دلواپسیم داشتند. آنان عنوان همایش خود را «دلاوریم» گذاشته‌اند. موضوعی که برخی از رسانه‌ها با عنوان همایش دلواپسیم شماره (۲) از آن یاد کرده‌اند. فارس خبر داد که همایش «دلاوریم» همزمان با سالروز فتح خرمشهر با حضور حجج الاسلام علم‌الهدی و پناهیان، سردار کوثری، ۳۱۳ خانواده شهدا و جمعی از فاتحان خرمشهر و دلاوران عرصه هسته‌ای در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود. بنا به خبر این خبرگزاری در این همایش که قرار است سوم خرداد ماه از ساعت ۱۶: ۳۰ در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شود، خانواده شهدای طهرانی مقدم، دستواره، صفوی، کلانتری، سمیع‌خانی، جولایی، آب‌شناسان، ‌نامجو، کلهر، صیادشیرازی، پازوکی، قهاری، ‌مددخانی،‌ خلیلی، کاوند، احمدی روشن، ستاری، زین‌الدین و... نیز حضور خواهند داشت. راز دوم خرداد مهدی رحمانیان مدیرمسئول شرق یک روز پس از سالگرد دوم خرداد، نوشت: روزهایی در تقویم هر ملتی وجود دارد که نقطه عطف تاریخ آن ملت به ‌شمار می‌آیند. روزهایی که خود مبدأتاریخی می‌شوند. دوم خرداد نیز یکی از این مبادی است که پس از گذشت ۱۷سال از انتخابات ریاست جمهوری هفتم و‌انتخاب سیدمحمد خاتمی در آن روز همچنان محل بحث مخالفان و موافقان است. اگر راز این اهمیت را در‌انتخابات ریاست‌جمهوری بدانیم قبل و بعد از این تاریخ چند انتخابات مهم از این دست در کشور رخ داده است و اگر انتخاب سیدمحمد خاتمی را علت این برجستگی بدانیم ایشان نیز یکبار دیگر در خرداد چهار سال بعد یعنی سال ۱۳۸۰ با رای بالاتری انتخاب شدند، ‌پس نه انتخابات ریاست جمهوری و نه انتخاب سیدمحمد خاتمی نمی‌تواند سرّ این اهمیت و برجستگی باشد. علت واقعی ماندگاری دوم خرداد۷۶ در حافظه‌ جمعی ایرانیان را باید در این نکته جست‌وجو کرد که این روز، نه پیشتازی یک نامزد بلکه‌پیروزی یک «گفتمان» بود. گفتمانی که نیاز آن روز تاریخ ایران بود و اینک نیز با تمامی فراز و نشیب‌ها، در زمره راهکارهای برگزیده مردم برای رسیدن به وضعیت مطلوب است. در واقع، برخلاف اغلب انتخابات دیگر که با آمدن رییس‌جمهور جدید، ظهور و با رفتنش، افول می‌کند، حماسه دوم خرداد، پس از وداع خاتمی با قوه‌مجریه، از رونق نیفتاد و به‌دلیل پایگاه مردمی نیرومندی که داشت همچنان تاثیرگذار و بحث‌برانگیز است. مردم موتور محرک گفتمان اصلاحات هستند و تا زمانی که باور آنان به این راهکار پابرجا بماند؛ دوم خرداد هم با مراسم و بی‌مراسم بزرگداشت، مورد اقبال خواهد بود. سعید حجاریان نیز در یادداشتی با تیتر «خرداد۷۶ قرار نبود پیروز شویم» برای آرمان نوشته: «اصلاحات زنده است.» در زنده و پویا بودن اصلاحات نباید شک داشت اما اصلاحات فرآیندی آماده نیست بلکه باید خشت بر روی خشت گذاشت و برای رسیدن به آن تلاش کرد. تشکیلات و سازمان از نیازهای ضروری کار کردن است و در کنار آن باید مدنظر داشت که تشکیلات تنها در حزب خلاصه نمی‌شود. پیش از همه باید به این سؤال پاسخ داد که آیا کار تشکیلاتی، در فعالیت حزبی خلاصه می‌شود که پاسخ آن به یقین منفی است. در کنار فعالیت‌های حزبی باید فعالیت سمن‌ها، امور عام‌المنفعه و نظایر آن‌ها را هم مورد توجه قرار داد چرا که این مولفه‌ها می‌تواند بستری برای ایجاد سازمان و تشکیلات باشند. اصلاحات نیاز به تلاش فوق‌العاده و زمان دارد. برای رسیدن به اصلاحات باید کار کرد که اگر کاری صورت نگیرد، در مدت طولانی هم اتفاقی رخ نخواهد داد. اصلاحات به صورت بالقوه پایگاه دارد، اما فعلیت ندارد. مردم کشورمان هم بیش از همه تشنه احساس برخورد اصلاح‌طلبانه و متعادل هستند؛ به عبارتی می‌توان این نیاز را اینگونه تفسیر کرد که مردم میانه‌روی ایران کاراکتری مانند سیدمحمد خاتمی را می‌پسندند و اگر او در صحنه حضور نداشته باشد، به دنبال فرد دیگری با‌‌ همان ویژ‌گی‌ها هستند چون به این نتیجه رسیده‌اند که سیدمحمد خاتمی ‌نقطه تعادلی در جامعه است اما در کنار آن نباید برخی انتقادات به عملکرد خاتمی را فراموش کرد که بررسی و رفع آن‌ها به تسریع در رسیدن به اصلاحات کمک خواهد کرد. نکته دیگری که همواره باید مدنظر اصلاح‌طلبان قرار گیرد این است که بدانند هدف از شرکت در انتخابات، الزاما پیروزی نیست. در انتخابات سال۷۶ که همگان آن را پیروزی بزرگ جریان اصلاح‌طلب می‌دانند، اصلا قرار نبود که پیروز شویم، هیچ تصوری هم برای پیروزی وجود نداشت بلکه هدف این بود ۵ یا ۶میلیون رای به نفع کاندیدای اصلاح‌طلبان به صندوق ریخته شود تا بتوانند پس از آن انتخابات فعالیت خود را ادامه دهند. بنابراین فعالیت در انتخابات الزاما با هدف پیروزی نیست. از سوی دیگر این نکته نباید فراموش شود که اصولگرایان را نباید از اصلاح‌طلبان تفکیک کرد چون آن‌ها هم اصلاح‌طلب هستند هرچند ابراز نمی‌کنند. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان می‌گویند مشکلاتی وجود دارد و این نقطه مشترک بزرگی بین دو جریان سیاسی کشور است اما عده‌ای می‌گویند باید سریع وارد عمل شد و اصلاح‌طلبان می‌گویند که اگر توان دارید، بروید و عمل کنید اما ما نیستیم. اصلاح‌طلبان می‌گویند مشکل هست و باید این مشکلات را حل کرد که در این زمینه موضع اصلاح‌طلبان با اصولگرایان تفاوتی ندارد بنابراین می‌شود با آن‌ها صحبت کرد و اشتراکات را یافت.

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
(زندگی زیباست ای زیبا پسند در های غم را بر رویت ببند) زندگی و واژه های بس عجیب هر چه خالی میتوانی توببند؟! روزها را با شادی وشور نشاط طی کن وهر کس که میبینی بخند گاه از فرط سرمستی عزیز چشمهایت را به روی سر ببند؟! هرکسی کو ببیند احوال تو را در دلش گوید دل خوش یک سیر چند النهایه این دم واین لحظه را نیک غنیمت دان بارت را ببند حال بار وتوشه دنیا که هیچ ای رفیق ره توشه عقبی ببند چون ودیعی میسراید این شعر را باز هم تا میتوانی تو بخند؟!

:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 خرداد 1393 | نظرات ()