نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی گناباد در جلسه هیأت رئیسه این دانشگاه که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد گفت: عدم وجود چارت سازمانی مصوب مهمترین مشکل پیش روی دانشگاه علوم پزشکی گناباد است.

 دکتر رضا احمدی افزود: علیرغم توسعه دانشگاه، چارت سازمانی آن توسعه نیافته و با چارت سازمانی که قبل از ارتقاء به دانشکده داشته مشغول فعالیت هستیم که این امر موجب کمبود شدید اعتبارات به دلیل تامین هزینه حقوق پرسنل قراردادی از محل اعتبارات جاری شده است. وی، کمبود جدی پزشک عمومی، دندانپزشک و بهورز را از چالش‌های دیگر حوزه سلامت برشمرد و تصریح کرد: باید با توجه جدی به مسأله حق ثابت متخصصین، زمینه ماندگاری پزشکان متخصص را در مناطق محروم فراهم نماییم. دکتر احمدی، کمبود اعتبارات، کمبود اعضای هیأت علمی بالینی و کمبود فضای فیزیکی مناسب را از مشکلات عمده دانشکده پزشکی عنوان کرد و افزود: با تکمیل ساختمان در حال احداث دانشکده پزشکی و اختصاص مناسب اعتبارات بر اساس شاخص‌ها مشکلات این دانشکده تا حد زیادی مرتفع می‌گردد. وی با اشاره به قدمت بالا و فرسوده بودن بیمارستان‌های۲۲بهمن گناباد و ۱۵ خرداد بیدخت، خواستار اختصاص اعتبارات مناسب برای تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی علامه بهلول گناباد شد.

وی همچنین به تشریح وضعیت پروژه‌های عمرانی دانشگاه پرداخت و افزود: شبکه بهداشت و درمان بجستان، دانشکده پزشکی، سالن ورزشی و خوابگاه دانشجویی از جمله پروژه‌هایی است که با تامین اعتبار لازم و بهره برداری از آن شاهد بهبود شاخص‌های حوزه سلامت و وضعیت رفاهی دانشجویان خواهیم بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه هم اکنون 1379 دانشجو در 23 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: 2 بیمارستان آموزشی درمانی، یک بیمارستان درمانی، 2 مرکز تحقیقات و 35 پزشک متخصص در حوزه تحت پوشش دانشگاه خدمات ارائه می‌دهند. دکتر احمدی به وجود چهار دانشکده مستقل و 61 عضو هیأت علمی اشاره کرد و افزود: وجود امکانات و تجهیزات به روز و مناسب در آزمایشگاه‌ها و پراتیک‌ها، وجود فضای فیزیکی کتابخانه منحصر به فرد و فضای مناسب مرکز کامپیوتر مجهز، برخورد مناسب اساتید با دانشجویان و در دسترس بودن اساتید و فراهم شدن فیلد و نیروهای مورد نیاز قبل از درخواست رشته‌های جدید آموزشی از مهمترین نقاط قوت دانشگاه در حوزه آموزشی پژوهشی است. وی با بیان اینکه جمعیتی حدود 1500000 نفر در شعاع صد کیلومتری از خدمات این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند، به انجام کامل سیستم شبکه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر 17 مرکز بهداشتی درمانی و 36 خانه بهداشت به مردم منطقه ارائه خدمت می‌کند.





:: موضوعات مرتبط: محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 708
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: